Mycket Science Fiction i detta avsnitt när vi pratar om Apples kommande AppleTV+-serie The Foundation, eller Stiftelsen som den heter på svenska.
Men också en framtid där Apples App Store är något öppnare än idag. Vi hinner även med att språka Esses session i mainstream-media samt hans kamp om att slippa bli uppringd i onödan.
Tyvärr inte. Jag tycker att det blir för långdraget, att ha en sektion i avsnitten som är en intervju hade enligt mig funkat bättre men som det varit tidigare tappar jag bara fokus och börjar lyssna på något annat.
Det är verkligen inte menat som ett påhopp av något slag, hoppas inte du/ni tar det så. Ville bara komma med min åsikt och jag gillar verkligen det ni gör förövrigt med siten och YouTube
Hehe, jag märker inte ens påhopp om folk sitter på mig och slår mig i ansiktet
Först var tanken att köra alla intervjuer i en egen poddfeed men den håller på att avvecklas nu då det blev för glest. Sedan var jag rätt slutkörd i somras samtidigt som Thor flyttade så då tänkte jag att det kan vara nice med lite sommarintervjuer som koncept.
Så jag tror att det blir vanliga poddar året runt förutom på sommaren då vi kör härliga Sommarintervjuer framöver
Haha! Men jag antar att jag är minoritet i det här fallet och det är ju bättre att göra det som den större massan gillar, ni kommer fortfarande få mina Patreon-pengar i alla fall
Ah, jag förstår! Men ser ni att intervjuerna har en bättre statistik så ska ni ju självfallet köra på med det, men ett och annat traditionellt avsnitt hade ju varit kul med
Sant! Har nästan lyssnat igenom det senaste avsnittet nu och måste säga att det va riktigt bra Nu var det ju dock inte ett intervju-avsnitt heller, men fortfarande bra!
Andy Weirs väg till författarskap är spännande. Finns flera bra intervjuer.
Som jag minns det så skrev han The Martian som en följetong på sin blog men eftersom folk ville läsa alla delarna på sina läsplattor så la han upp den på Amazon. Man kan inte lägga upp en bok på Amazon gratis (för Amazon vill ju ha sin del av kakan) så han la upp den för lägsta priset $0.99 och väldigt snabbt blev boken en storsäljare och hittades av filmbolagen.
I övrigt kan jag rekommendera hans andra roman Artemis också.