Det kan bli lättare att aktivera Siri i framtiden

Från sajten:
image

Apple arbetar på att göra det lättare att aktivera sin röstassisten Siri.

För tillfället reagerar Apples röstassistent på kommandot Hej Siri, i framtiden kan det räcka med att endast säga Siri.

Det är Bloombergs Mark Gurman som vanligtvis har bra koll på Apples framtida planer som siar om att Apple kommer göra denna förändring. Förändringen i sig säger han kan te sig simpel men har krävt en hel del av dess ingenjörer. Detta då det är enklare att röstassistenten plockar upp kommandot korrekt när det är två ord än med endast ett. Enligt Gurman ska det krävt:

betydande mängd AI-utbildning och underliggande ingenjörsarbete

Enligt Gurman kan vi se förändringen först nästa år, eller nästnästa. Den här förändringen kommer ge Apple bättre möjlighet stå sig mot Google och Amazon vars röstassistenter aktiveras av OK, Google, Hej Google och Alexa.

För de 5852 svenska kvinnor som heter Siri kommer det förmodligen inte bli lika kul.

Via: Engadget

Källa: Bloomberg

Det finns hundar som heter Siri också.

Saknar siffror på hur många husdjur som har namnet Siri, men jag tycker 5852 låter lite. Varannan tös på min sons skola heter Siri

2017 var det 1237 hundar som hette Siri, viktig information! :rofl:

Intressant att det krävs så mycket utveckling.

Tycker snarare Siri aktiveras för lätt. Och då har vi ingen som heter Siri i hushållet.

Mitt problem är snarare att Siri inte är smartare än en tvååring trots att det funnits i över tio år.

På senaste tiden tycker jag att Siri har fått en jättetröskel för att aktiveras. Sitter precis bredvid högtalaren och får nästan skrika för att den ska triggas. (Kör på svenska)

  • på den.