Det här när budbolaget säger att de försökt leverera och man har uppkopplad ringklocka

Ja då blir det såklart värre… Många skyller ju på Black Friday i dessa tider, försökt jaga flera transport bolag under dom senaste 2 veckorna i jobbet… hopplöst…

Man kan ju tycka att det inte spelar så stor roll om de lämnar vid dörren eller hos ett ombud, men det som stör mig är att de dels ljuger om det men också att vi konsumenter någonstans betalar lite extra för servicen att få det utkört. Det är naturligtvis dyrare att få paketet levererat vid dörren är på ett centralt ställe och ven om frakten var “gratis” ska ju kostnaden räknas hem någonstans.

Ja och med 10 paket i veckan hos olika ombud så blir det lite jobbigt för en annan.

Dom har en gång påstått att dom ringt på hemma hos mig när jag var hemma hela dagen och väntade. Spårade paketet efter och dom åkte runt i fel stad. Min adress finns inte i den staden 🤦

JÄVLA IDIOTER!!!

Jag ringde DHL EXPRESS i morse för jag såg att paketet hade kommit till stan. De sa då att det var pågång för utkörning. Jag satte mig då i lobbyn i huset vi bor och tänkte: nu jäklar ska jag inte missa DHL snubben. För de har hävdat flera gånger att de varit inne men kan inte lämna det till vakten i lobbyn för paket måste signeras.

Sitter där på trappen till entrén…ser en DHL blir som kör upp på parkering… DHL killen tar fram sin grunka och 5sekunder senare får jag ett SMS där de försökt leverera men jag är inte hemma och jag kan hämta i morgon på utlämningsstället.
Samtidigt som han försöker åka där ifrån springer jag fram till hans bil och stannar honom. Förklarar jag sett vad han gjort och säger att jag gärna tar paketet nu. NEJ det går absolut inte för nu har han registrerat att jag inte är hemma så även fast det ligger i hans bil så får jag inte ta paketet.
Efter jag divierat med honom en stund och sa att mer eller mindre “gehit paketet eller så ringer jag din chef” (nu råkar jag vara ganska godvänn med en av de högre DHL cheferna här i stan) då kläcker killen ur sig: “Jag har varit och lämnat alla paket på Service stället redan”… så hans bil var tom.

GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!

Vilken buzzinizz DHL verkar bedriva

ja!..min dhl “vän” lär ju få en ful whisky nästa gång han är här…

Har hänt både mig och kollegan, båda med smarta ringklockor. DHL påstår att de va där och inte kom in för att det va portkod. Men både jag å kollegan bor i villa :joy:. Och vid närmare undersökning av kamerorna material så är det inte ens nån DHL bil som vart ens i närheten. Fanns inga som helst spår av de på filmerna. :joy::joy::joy::joy:

Då har FedEx ”varit här”.

Nu har jag suttit hemma hela kvällen och väntat på ups som har satt leverans kl 21:00 på hemsidan.
Men när jag logga in i appen så står det att de har varit och försökt leverera paketet.

Är det UPS själva eller Best som kör ut UPS inne i Lund?

vet inte… fick ju aldrig träffa dem

Går det att se innan leverans?

Nej, tror inte det. Tänkte om du visste sen innan :smiley: