Det här när budbolaget säger att de försökt leverera och man har uppkopplad ringklocka

Fick precis att UPS försökte leverera. Jag har varit hemma hela dagen och min Ring Doorbell har inte registrerat en minsta rörelse.

Det är andra gången. Skall kontakta kundtjänst och se vad de säger när jag säger att jag har bevis att de inte ens varit på tomten.

3 gillningar

Klassiker, tyvärr.

Upplevde något smidigt när jag beställde från England nyligen (minns inte speditören). Fick i appen ange när det passade mig bäst för leverans samt också ange var de skulle lämna paket (om jag ville det) om jag inte var hemma. Fanns massor av fördefinierade alternativ som framsida, altan baksida, garage osv…

Kanske Budbee?

@Esse Ska bli intressant att höra vad UPS säger

Dom kommer ”kolla” detta med sin chaufför som kommer säga att han varit där givetvis sen kommer det inte hända någonting mer :slightly_smiling_face:
Vanligt förekommande fenomen tyvärr

Hur arg blir man inte??

Har gjort exakt samma sak, fick till svar att de skickade ut fel meddelande att det egentligen var så att budet blev försenat och inte hann levereras alls den dagen (med andra ord rent skitsnack)

1 gillning

Har varit med om det flera gånger från just UPS. Min spekulation är att chaufförerna får bonus på mängd leveransförsök och att det registreras via GPS och dom därför stannar till på adressen men aldrig ens kliver ur bilen.

Ingen bonus hos UPS, men väldiga tidskrav.

Jag har jobbat där. Vissa chauffören lyckades alltid med dagens uppdrag och vissa kändes som att de aldrig levererade något.

Ah, OK. Det var som sagt bara spekulation från min sida.

hehe, ibland behöver man inte ens incitament för att göra ett dåligt jobb så att säga :slight_smile:

1 gillning

Vi skickar dagligen ett stort antal paket med UPS till hela världen (dock ej inom Sverige) har nog haft ett eller två sådana här ärenden på fem års tid. Undrar om det bara är i Sverige detta är ett problem.

Well :slight_smile:

1 gillning

Under mina sex år i USA tror jag aldrig jag hade problem med att få leverans från UPS så jag tror definitivt det är ett svenskt problem.

Kom ihåg, att om någon snor ett paket som lämnats vid dörren eller i brevlådan så ringer ni bara Mark Rober :laughing:

Uppföljaren till hans första glitterbomb-video. Helt underbart genialisk :laughing:

2 gillningar

Detta är ett av de sjukaste problemen.
vi bor så vi har en receptionist i lobbyn till huset. Det står skyltar utanför för dhl,ups och några till att receptionen har fullmakt att ta emot paket för de som bor i huset.

från ena balkongen ser vi rakt ner på entrén till huset. jag satte en kamera där för att undersöka detta fenomen. Under den tiden de sa de hade varit hos oss och ingen tog emot paketet så var det ingen dhl,ups utanför.

Detta är så jäkla hopplöst. När man pratar med kundtjänst riktigt känner man hur de inte bryr sig.
Att beställa express är helt menlöst. För man får mess att det finns att hämta imorgon för ingen var hemma

I dem här fallen har jag börjat handla endast av dom som har budbee, där kan man välja att dom får lämna utanför dörren. Så slipper man va hemma.

Japp, riktigt smidigt! Hoppas fler börjar använda Budbee.
Man kan följa hela transporten live och väljer man att det ska lämnas utanför dörren tar dom bild på adressen samt paketet, kanon.

1 gillning

Det gör ju UPS också, OM de faktiskt kommer i närheten av adressen :rofl:

2 gillningar

Men va :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

Problemet här är ju att de inte ens försökt leverera.