Det här med Apple Music

Ibland får man upp alternativ om att spela på min iMac eller MacBook Pro osv.
Startade musiken på min MacBook nyss och har den till utgången vid balkongen för att den dränktes i pollen.
Hittar den inte alls som alternativ i Apple Music på luren?
Känns väldigt inkonsekvent med den där funktionen som Spotify alltid fixar…
Tips? :heart:

Appen fjärrkontroll krävdes visst :grin:

Det är skönt när folk löser det direkt. Bubblan är fantastisk. :joy::joy::joy:

1 gillning

Något jag inte blir klok på är om jag lyssnar på podd på datorn i ”pod-appen”, då minns inte iPhone var jag var, eller synkar inte… gör jag något fel? Tänker jag lyssnar ju med samma apple id.

:joy:

Nej tror podcaster appen får noll kärlek av Apple.
Den minns aldrig vad jag lyssnar på eller lyssnat på.
Kan ha gjort en gedigen spellista med 5-10 podcast-avsnitt att spelas i turordning och det är som bortblåst om jag pausar i tio minuter.
Däremot startar den samma låt i Apple Music jag körde igång 03.15 en lördag för två veckor sen när jag sätter mig i bilen…

Apple eco system :wink:

Det bästa :wink:

2 gillningar

Men vad galet, minns att det synkade fint på ipodden… via iTunes, eller hmm kanske inte, hmm nu vart jag osäker

1 gillning

Det är ju som iTunes/Musik appen… tappar helt bort sig i vilken låt man lyssnade på när man startar om datorn så får man gissa chansa på var man var :-/ Hur jäkla svårt kan det vara att spara senast spelad låt och spelriktning när man botar om???

1 gillning

Starta om datorn? Gör jag aldrig förutom vi uppdateringar och skulle jag lyssna på musik just då så är det inte speciellt svårt att komma ihåg. Världens största i-landsprobem :rofl:

2 gillningar

Exakt! Hör du @Esse! Vi startar inte om

1 gillning

Jo för mig är det det det det det oops

Det är ju det mesta för dig. Aldrig ditt fel utan allt är buggar :wink: