Det här är smaken på årets Blossa

Från sajten:
image

Glöggen som en gång hade den sjungvänligaste låten släpper varje år en ny smak av sin glögg och nu har årets glögg presenterats och den för oss till New Orleans.

I en härligt julröd flaska har vi årets Blossa som heter Blossa 22 New Orleans och smaken är hämtad från 40-talets New Orleans där den klassiska drinken Hurricane skapades. Glöggen är smaksatt med rom och lime och sedan en egen version av den röda sirapen som används i drinken Hurricane. Sirapen har smak från jordgubbe, passionsfrukt och blåbär.

Prislappen ligger på 125 kronor och den finns i systembolagets beställningssortiment och går att beställa redan idag.

Källa: Systembolaget

6 gillningar

Beställde igår :slight_smile:

Brukar inte vara så förtjust i årets glögg, är mer för de klassiska glöggsmakerna. Men i år låter det som att det kan vara en god sort, kanske får bli en beställning ändå :thinking:

3 gillningar

Håller med dig. Hällde till och med ut den för några år sedan då den var fullständigt odrickbar

Alltid kul att prova något nytt.

Senast jag testade årets glögg var det någon hemsk historia med Earl Grey te har jag för mig, en klunk sen åkte det i slasken :face_vomiting:

Star Trek Drink GIF by Paramount+

1 gillning