Det här är de nya Samsung Galaxy S22-mobilerna

Ja och S22 Ultra 13 990 kr för motsvarande, det anser jag vara i paritet

Möjligt, men faktan är att iPhonen är billigare. :slight_smile:

Ja och jag skrev att Ultran var i paritet inte billigare :slightly_smiling_face:
Sedan skiljer det bara 200 kr på Ultra 256an / 13 Pro Max 256 och 512 Ultran är hela 1500 kr billigare och 1tb nästan 2000 kr billigare

Det är en av sakerna som jag gillar med Samsung det är bredden. Tex barnens A52 mobiler jag köpte i höstas. 6.5 tum 90hz AMOLED, 3 kameror OIS, IP klass, 4500 mah, 3 Android uppdatering och 4 år säkerhetsuppdatering för 3300 kr. I andra änden har vi S22 Ultra och Fold 3 som är två olika flaggskepp :slightly_smiling_face:

Vad gillade du den nya S22 familjen, kommer där en recension?

Vi får väl se om de skickar något ex den här gången :slight_smile:

1 gillning

Jag har fått en rabattkod på 1000 kr som jag tänkte nyttja till den minsta S22. Men Samsung hemsida verkar strula. Går bara nyttja koden till S22 Ultra.

Så då får det vara för den här gången.

Verkar mycket strul med Samsungs hemsida internationellt också:

Intressant :slightly_smiling_face:

Nu när tester börjar dyka upp så tycker jag (högst personligen) att de största nyheterna gällande S22 Ultra är

S pen silo
Vision booster
Cooling
4 + 5 uppdateringar

:slightly_smiling_face:

Det som kan vara en anledning till oro är att Exynos som vi har i Sverige verkar prestera sämre än Snapdragon varianten ännu en gång.
Men innan man har sett oberoende tester så är det svårt att veta säkert.

De borde dyka upp inom kort.

Men det är ju inte direkt en moped med tvåtaktsmotor som skall upp för hallandsåsen någon av dem :slight_smile:

1 gillning

Skall bli intressant när din recension kommer då mycket fokus ligger på Ultra. De mindre glöms bort men är ju intressanta även dem tycker jag :slightly_smiling_face:

Nej men batterioptimeringen verkar vara väldigt dålig med Exynos, med kort batteritid. I synnerhet på den lilla S22 modellen. Vilket gjorde att jag inte tryckte på köp knappen:
Finally perfect? Samsung Galaxy S22 [review] - YouTube

Tur man kan ladda snabbt som attans då :smiley:

Qualcomm varianten av S22 verkar däremot ha en hyfsad batteritid:

1 gillning

Ja tråkigt om det verkligen stämmer fortfarande

Första intrycket av skärmen på S22+ – Fy fan vad nice!

1 gillning

Verkar som om Samsung lyckats riktigt bra med S22 lineup. Med Huawei utan Google play, Oxygen OS på väg utför. Google Pixel buggigt värre och Xiaomi med varierande uppdateringar så ligger Samsung väldigt stabilt enligt de tester jag sett. S22 / S22 + med 120hz och 3x optisk zoom samt nya kamera lineup och sedan S22 Ultra Note så verkar de ha lyckats inledningsvis :slightly_smiling_face:

Du verkar ha testat det mesta. :joy:

1 gillning