Den stora viktresan

Den här käka jag igår. Skippade brödet och pankoströbrödet

Covid gjorde att när jag började jobba igen i mitten Dec så var jag tvungen att gå och kvittera ut en ny uniform… Det kändes sådär.

Det är lite lustigt att denna tråd dökupp nu. Jag började min -20kg “resa” igår. Ändrar inte kosten signifikant utan ökar på träningen. Jag har alltid gillat att springa och gå på gym. Men det dogavhelt våren förra året.

10k steg om dagen. Springa 15min VARJE dag. Sedan blir det gym 2-3ggr i veckan
Springa 15min om dagen låter faktiskt inte mycket… Men VARJE dag…Det blir slitigt efter ett tag.

7 gillningar

Grymt.

Jag själv har vägt 87 kg, 179 cm sedan jag slutade skolan oavsett vad jag äter. Har aldrig tränat, har ingen som helst kondis och mår oftast bra. Så man faller väl ihop som ett korthus en vacker dag. :joy::joy:

6 gillningar

Du rör ju på dig i jobbet.
En annan sitter och stirrar ut genom ett fönster heladagarna.

5 gillningar

Jo det stämmer ju man är ju inte still direkt.

Sen aktar jag mig för grönt, äter ensidig kost så hemligheten är kanske att kroppen får vad den förväntar sig. :joy::joy:

3 gillningar

Blir ju några steg om dagen.

4 gillningar

Fasen lät ju riktigt gott ju, du får skicka lite bra recept sen när jag skall gå över på lite riktig mat!

Grymt! Kommer också gasa på träningen men det blir först efter dessa tre veckor är planen! Kämpa på och håll oss uppdaterade =)

1 gillning

Precis. Man brukar säga att 10k steg om dagen så går du ner i vikt.
Sedan kompenserar du med…M_Y_C_K_E_T_M_A_T

1 gillning

Grym du är! Kul att vi får följa din resa! Lycka till!

1 gillning

Skadar inte att röra på sig men 10000 steg per dag är en myt.

Aha… Samme som denna?

1 gillning

Finns ingen vetenskaplig studie på att det har någon större påverkan.

bygger regeln inte på vetenskap, utan på en reklamkampanj från 1965.

Ett program som jag använder för att hålla koll på kaloriintaget är My Fitness Pal. Gratis och databasen är uppbygd att användarna.

jo jag vet det.
Men att röra på sig 10k steg om dagen hjälper väldigt mycket. Och det är ett klassiskt sett att börja gå ner i vikt.

Handlar väl mer om en medvetenhet. För normala personer rör sig 4-5k om dagen. Så ökar man det med det dubbla så är det en bra grej

1 gillning

Har inte påstått annat heller…att det är bra att röra på sig.

1 gillning

Kan haka på med nutrilette med start imorgon! Har ca 8kg ner. Helst innan maj/juni

1 gillning

Do it! Varmt välkommen! Nu kör vi :slight_smile:

1 gillning

Men du kör helt strikt? Inget intag alls förutom pulver, vatten, kaffe?

Korrekt! Massa vatten och sen sex påsar per dag nu i tre veckor!

1 gillning