Sneakers

Endast Adidas Originals.

1 gillning

En del, inte alla vad jag vet.

Du skrev ju nyss att det bara var jänkare som använder uttrycket sneakers, vilket inte stämmer :slight_smile:

Det där gällande att det bara är för damer får du gärna utveckla för känner att ditt svar där var lite otydligt.

1 gillning

Äh, vi kan släppa det…jag bara skulle skoja lite, ingen bit deal :slight_smile: Du får säga vad du vill :slight_smile:

De som nördar ner sig lite i detta, som t ex samlar på olika typer av skor, är mer noga med dessa benämningar :slight_smile:

1 gillning

Ett litet urval från en av garderoberna :slight_smile:

2 gillningar

Ååhh…
Vi fick en egen tråd!:heart_eyes: :heart_eyes:
Men @zop får gärna döpa om den till den officiella Sneaker tråden.

Trainers-tråden i så fall :slight_smile:

Det är ju det med dom gamla klassikerna.
Släpps hela tiden nya färgkombinationer och specialutgåva så det finns hela tiden nya att jaga efter.

Jag är inte så insnöad på ett märke eller modell men är fördel Nike här.
Tog denna bild för ett år sedan när jag gick igenom var jag hade i några lådor under sängen.

1 gillning

Vågar man nämna New Balance i den här tråden? I alla fall är det sådana gympadojor jag gått runt i de senaste åren.

1 gillning

Trainers eller sneakers, vet inte. Men dom fungerar på gymmet.

Skärmavbild 2020-07-06 kl. 20.22.35

1 gillning

Det är klart! New Balance gör många fina släpp.
Men det är ju skillnad på modellerna som släpps på typ Stadium, Intersport och liknande affärer och riktiga Sneaker affärer.
Två helt skilda marknader.

Kolla här! Många fina!:heart_eyes::heart_eyes:

1 gillning

Det finns några fina rariteter bland NB också, inte riktigt som hos Adidas dock :slight_smile:

Precis, det var det jag var inne på. De butikerna kan glömma att de får köpa in från Adidas A-hylla, det finns inte.

Nja, jag köper inte så mycket av helt nya modeller. Jag gör det men inte så mycket, däremot när det kommer nysläpp av klassiker.

Stör mig fortfarande på att jag inte lyckades knipa ett par vid nysläppet av Adidas Dublin för något år sedan…sjukt irriterande. Snyggaste skon ever.

bild

2 gillningar

Köpte två par av Adidas “Kamanda” för ett tag sedan.
Väldigt speciella som hämtar en del inspiration från 80-talets fotbollsskor med sula likt Adidas Samba.
bild

Snygg färgkombo!:+1:t3:

Den är magisk.

Skulle man köpa dem nu på eBay i fint skick så får man hosta upp 4-5000 kr…

Har efter 20 år börjat tycka att det är dags att köpa något annat än vans classic slip on. Dock svårt att hitta snygga sneakers (eller trainers) hos fotway, zalando osv. Var brukar ni som är lite mer insatta beställa från?

Hittade iallafall ett par som jag tycker är snygga som borde dyka upp snart:
Onitsuka Tiger New York

1 gillning

Size
End Clothing
JD Sports

Några tips :slight_smile:

2 gillningar