Dell högtalaretelefon eller BeoSound A1?

Fixandet med hemmakontoret fortsätter. Nu har turen kommit till extern högtalare/mikrofon. Fick inspiration av @katho och hans Dell https://www.dell.com/sv-se/work/shop/dell-mobil-adapter-med-högtalartelefon-mh3021p/apd/470-aelp/datortillbehör?cjevent=2593e14a65f511eb813400e70a18050f&dgc=CJ&publisherid=4023395&cjdata=MXxZfDB8WXww&gacd=9706141-24538360-5750457-280613277-136727759&dgc=af&VEN1=14298880-8280252-CjwKCAiAjeSABhAPEiwAqfxURR5Fc263WAOnBI4kYkmMkAQ5Fm6hGkvpdatmqEv-jOHwaOPU8_d_nBoCYxwQAvD_BwE&dclid=CNWj5cGeze4CFU1PGAod1YgF_g

Har du hunnit testa den ännu? Är du nöjd?

Samtidigt ligger det lite i planerna att köpa en BeoSound A1 för att lyssna på en del musik, radio och poddar. Frågan är ju om en A1 täcker båda behoven? A1 lär ju ha betydligt bättre ljud medan Dell kanske har bättre mikrofoner? A1 är trådlös, vilket nog får ses som en nackdel på hemmakontoret men en fördel på fritiden. A1 är dyrare och är inte samtidigt en hub.

Vad tror ni? Täcker A1 båda behoven? Eller är det bättre at gå på Dell för att få en “riktig” högtalare/mikrofonlösning?

Har kört i en del möten nu, det är ju mer än bara en konferensjögtalare. Allt funkar fint, HDMI, USB-C power passthrough osv.

Smidigt med touchknapparna volym/lite osv. Bra ljud tycker jag också.

Perfekt att växla mellan headset och denna.

1 gillning

Passar på att ”kapa” tråden :relaxed:

Är det någon som har erfarenhet av denna?

https://www.netonnet.se/art/ljud-bild/horlurar/handsfree/jabra-speak-510-uc/1012350.12086/

Har använt den några gånger på jobbet och då har den fungerat utmärkt.

Vi har haft en Jabra på kontoret ett par år och tycker den funkar bra. Tydligt ljud och bra mikrofon i ett mindre konferensrum för typ 6 pers.

Verkar inte vara så dum. Men kostar lite mer än Dell-varianten, ca 2500 kr.

Jag beställde en Jabra Speak 750. Gillar Jabra och har inte så stora behov av Hub-delen i Dell. Och det mesta jag lyssnar på utöver Teams och Zoom är Poddar och P1. Tänker då att högtalaren i Jabra är optimerad för prat och BO A1 optimerad för musik. Jag tror helt enkelt att mikrofon och högtalare är bäst för prat i Jabra. Det som är lite tråkigt är att den har USB-A och inte USB-C, men jag har en(1) USB-A i laptopen och olika hubar följer ändå oftast med.

Sedan vore det sjukt bra om samma USB-dongel passar denna och mina nya hörlurar från Jabra.

Ja, en leverantör besökte oss på kontoret och drog fram en sådan för en kortare konferens med sina tekniker på hemmaplan. Jag blev riktigt imponerad över ljudkvalitén. Det är helt klart den bästa högtalarkonferens som jag har hört.

1 gillning

Väldigt nyfiken på hur den kommer att hantera när man lyssnar på en podd och det sedan ”pinglar” till på Teams/Skype. Ser fram emot ett omdöme när du använt den ett tag :smiley:

Låter(!) ju riktigt bra! :smiley:

Vi får se om det går att få ordning på.