Delar du Netflix med någon

Snart kanske det är slut med att dela sitt Netflix-abb med någon.

Lite märkligt att det redan inte är spärrat med dagens teknik.

Dom har säkert sett det som ett sätt att få folk att kolla Netflix. Men kommit till den punkten att det nu går att konvertera dom till betalande kunder. Mer klirr i kassan.

1 gillning

Fördelen med mer klirr är förhoppningsvis ett bättre utbud.

1 gillning

Kanske några avsnitt till av Lupin. :joy:

1 gillning

Exakt, kanske de kan spela in hela säsongen i ett svep. :joy:

Nej, delar inte konto med någon utanför familjen. Har däremot skapat profiler åt svärföräldrarna eftersom de använder vår Apple TV hemma hos oss ibland.

Netflix gick ju ut för något år sedan och frågade om adress. Då trodde jag det skulle leda till någon form av konsekvenser. Men än så länge lyser de med sin frånvaro.

Jag sa upp alla mina tjänster när jag flyttade nu, men igår när jag va hemma hos kollegan så tyckte hans fru att jag givetvis ska ha Netflix, och loggade in med sitt konto på min iPhone och skapade en profil åt mig på sitt konto. Får se hur länge man kan göra så då.

1 gillning

Värst var Viaplay för ett antal år sedan när man behövde ringa kundtjänst för att ta bort registrerade enheter från sitt konto. Det gick att logga in på max fem enheter och man fick bara ta bort en enhet var tredje månad.

Det var hemska tider

Discovery+ var inte att leka med igår. Skulle se Man Utd på den kanalen för första gången och koden som dök upp på TVn följdes av en text om att en verifieringssida på hemsidan i inloggat läge skulle dyka upp. Inte dök den upp. Klart svårt att manuellt hitta var koden skulle matas in. Missade nästan 2 minuter av matchen…

Har du fått figuren man ska vända åt rätt håll när man loggar in också? Man får inte vara onykter när man ska se på Discovery+.

Nää, den slapp jag…:sweat_smile:.

Japp, delar. Verkar ju inte supersvårt att synka så jag kan skicka verifieringskoden till de andra som ska logga in dock? :thinking: