Dela era låsskärmar i iOS 16

Den har väl sl:// som URL-scheme.

Ärligt talat så har jag dålig koll…

Jag gick till fokus och aktiverade smart aktivering för arbetsfokuset

Sedan så kör jag utan fokusläge normalt sett. Jag tror att när arbetet slår av så går den till föregående inställning

2 gillningar

Tack :heart_eyes: Löste sig :blush:

1 gillning

Kan ni avkoda detta? :grin:
Och innan jag testar om det är många steg, vad kan man göra med SL på hemskärmen? Kan man få fram biljetten via den?

Japp, kommer ut genom lightning kontakten. :joy::joy:

2 gillningar

Du kan öppna SL-appen snabbt från låsskärmen. Inget mer än så.

Det är väl det som är tanken med detta? Att man lägger upp de apparna man använder oftast och kan öppna upp de snabbt utan att behöva in i luren och leta fram de. Blir intressant när flera får stöd för detta t e x när man reser kan man lägga in flygbolag, taxi osv som man behöver komma åt enkelt under resan.

Är bättre när apparna inför stöd för det så att man kan lägga upp mer än en genväg med en statisk ikon. Då kanske man kan se en ikon med nästa avgångstid till exempel.

När Live Activities kommer kan taxibolaget införa även detta:

bild

4 gillningar

Sedan är SL usla. De skulle givetvis ha NFC-stöd så att man slipper pilla med någon QR-kod vid spärrarna.

Jag använder det gröna kortet som är smidigare än att ha biljett i appen.

1 gillning

Ja, korten kör ju NFC så det borde SL kunna lösa rätt enkelt med appen.

1 gillning

Just vad gäller SL skulle man ju inte bara vilja komma till SL utan till Biljettsidan inne i appen. Men kanske är bättre än inget som det är nu.
Men hur får man "dit den" på låsskärmen? Jag hittar den inte, och fattar inte riktigt det där med URL...

Jag önskar samma hjälp med Postnord appen.

Du gör en custom med adressen sl://

1 gillning

Använder du LockLauncher?

Ja, jag installerade det för att visa hur man gör.

3 gillningar

La du ut 11 kr för att visa..?:heart_eyes:

1 gillning

Det finns hopp fortfarande för människan. :joy::joy::joy:

1 gillning

Ja, vi drar av det när du ska välja öl på bubblanträffen. Finaste ölen är inte valbara nu.

2 gillningar

Haha..:+1::pray::heart:. Du får en finöl..:ok_hand:

1 gillning