De här spelen kommer till PlayStation Plus-katalogen i april

Från sajten:
image

PlayStation har presenterat vilka spel som går att spela om du har ett PlayStation Plus Extra eller Premium-abonnemang och det är en hel del fina spel som läggs till i katalogen.

Det kommer landa ett par riktigt fina spel i PlayStations egna spelkatalog som är tillgänglig för alla som betalar för ett PlayStation Plus Extra eller ett Premiumabonnemang och bland spelen har vi bland annat Hogwarts Legacy, EA Sports PGA Tour och Battlefield 1. PGA Tour kommer finnas tillgängligt idag medans resten av spelen kommer gå att ladda ned och spela från den 15 april och hela listan på spel hittar ni nedan:

PlayStation Plus Extra and Premium

• Hogwarts Legacy | PS4, PS5
  • Blue Prince | PS5
  • Lost Records: Bloom & Rage – Tape 2 | PS5
  • EA Sports PGA Tour | PS5
  • Battlefield 1 | PS4
  • PlateUp! | PS4, PS5

PlayStation Plus Premium

• Alone in the Dark 2 | PS4, PS5
  • War of the Monsters | PS4, PS5

Källa: PlayStation

Hogwarts legacy är ett av de bästa spelen som finns!

Köpte Hogwarts Legacy för ett tag sedan och spelade ett tiotal timmar men sen kom Metafor ReFantazio på rea så jag köpte det, och nu start 90 timmar in i det känns det som jag tappat lite sugen på Hogwarts.

Äntligen lite vettige spel!

Blev du norsk!

1 gillning

Alone in the Dark 2 är inte det ett spel från typ 90-talet?

Hade inte hört talas om innan, är det bra? Spelar du Final Fantasy också?

Yes! Har man Playstation Plus Premium får man lite retro-titlar med :slight_smile:

Fint!

Som snus!

1 gillning

Det är Altus som gjort spelet, mest kända för Persona-serien.
Riktigt bra spel om man gillar långe rollspel med turordningsbaserade strider.

Har bara spelat första delen av remaken, har svårt för japanska rollspel. Förstår inte att japanerna kommer undan så lätt med all pedofili, i DS-versionen av ett Persona 3 så kan man "datea" en 10-åring. Känns inte helt okej kanske. :roll_eyes:

Men en serie jag uppskattat är Ni no Kuni.

1 gillning

Sjukt! Har inte spelat persona så hade ingen koll på det.
Däremot gillar jag FFX och FFXIII väldigt mycket, 7an var före jag intresserade mig för sånna spel så har ingen relation till den.
Annars älskar jag Kingdom Hearts och väntar på fjärde.

Kanske får testa Ni no kuni.

Kingdom Hearts är väl helt galet att hänga mer i storyn med alla spel.

Persona 5 är nog lättast att börja med, men 3 och 4 finns på Steam i nya versioner.

Sjukt svårt! Aldrig varit med om ett krångligare spel men jag önskar det haha.

Ska kika på det.

1 gillning