De fyra första banden till Sweden Rock är klara

Från sajten:
image

Nästa sommar är det trettionde året som Sweden Rock kör sin populära festival och nu har de avslöjat de fyra första banden som är bokade.

Sweden Rock slår på alla trummor de har och har lyckats boka in sina fyra första band och det är ingen dålig start inför festivalen som går av stapeln den 7 juni nästa år. Först ut har vi Mötley Crüe som tillsammans med Def Leppard kommer att göra så hela Sölvesborg vibrerar av rockdängor. Även Iron Maiden som nog får anses som ett av de mest episka hårdrocksbanden genom tiderna kommer spela på festivalen och sist ut har vi Ghost som senast spelade på Sweden Rock 2011.

Minst 88 band till ska bokas in och festivalen pågår mellan den 7 juni fram till den 10 juni.

@Micke_Rehn Har du hittat en spökskrivare?

1 gillning

ojoj !! fel helg bara annars hade ja åkt !

Hoppar Sweden Rock denna gången också.:sunglasses::joy:

Det där är ju en riktigt bra lineup! Träffade ju min fru på den festivalen för 17 år sen efter att snackat på helgon.
En av de bästa festivalerna i Sverige då folk tar sig dit för att det faktiskt finns ett gemensamt intresse.

2 gillningar

Behövs inte - så fort banden presenterades skickade jag ut ett mejl till alla företagen på presslistan och bad dem att INTE lansera något under SRF vilket de glatt gick med på! Allt under kontroll och Up The Irons! :slight_smile:

2 gillningar

Hm. Lineupen lär nog bli gedigen med tanke på jubileet. Kanske ska köpa biljetter redan nu trots man inte vet alla banden. :thinking:

Aldrig varit på Sweden rock eller någon festival i och för sig men Ghost och Iron Maiden hade ju varit nice. :heart_eyes:

Var första gången i somras. Så jäkla bra. Visserligen många band jag ville se, men oerhört mycket bra musik som man inte hört förut. Stämningen superb.
Dock kommer jag inte kunna vara där utan att ha tillgång till VIP, så nice och komma undan och chilla där.

Tältade du och då också? För det känner jag nog inte direkt för haha.
Too old for that shit.

Du kan prova med glamping kanske.

Visste jag inte vad det var förrän jag googlade nu haha.
Eller så väljer jag en dag att gå bara… som typ lördag när ghost är fast då missar jag iron maiden på fredagen.
Eller så skiter jag i det helt.

Det var så att vi fick gratis VIP biljetter 2 dagar innan, så nej ingen tältning, utan bet i sura äpplet och körde hem på kvällarna, nätterna,. Värst var Torsdag då Nightwish gick av scen kl 0215 ungefär och sen traska nästan 2 km för att köra hem (45 minuters körning). Sen rulla ur sängen kvart i åtta för att jobba. :slight_smile:

Men ska vi dit så ska jag ha Tältplats med El på en Camping. Vi har ett stort tält som nästan är som Glamping (Typ 2 meter i takhöjd och så kallat vardagsrum och sovdel. Och har kylskåp osv så man klarar sig bra i så

1 gillning

Var bor du någonstans?

Hässleholm. :slight_smile:
Du kanske har en tältplats i närheten. :slight_smile: eller ännu bättre. ett boende

Tyvärr lika långt åt andra hållet :slight_smile: