Datorn har börjat ”durra” av laddningen?

De låren var väl stabila innan stimuleringen. :joy::joy:

3 gillningar

Ligger numera ned med datorn på magen. Förväntar mig underverk. Istället för ”ät som en mygga, skit som en elefant” ska jag låta denna behandling omvandla mig till att likna @RolexJocke -ät som en elefant…:sunglasses::grin:

4 gillningar

Funderar… när jag laddar min iPad och drar med fingret på kanten känns det som små vibrationer detta försvinner när jag tar bort laddaren… Är min iPad strömförande?? :slight_smile:

Köpte denna igår… kanske boven då jag inte märkt det innan. Andersson Dual USB-C PD charger 60W Black - 60 W laddare med Quick Charge och Power Delivery

Nej, den är inte strömförande utan det är krypström som kan uppstå i metallytor. Kan uppstå bla pga att kontakten inte är avjordad rätt.

Samma fenomen på en stationär dator. Råkade lägga kinden mot en gammal PC och det pirrade till :grin:

1 gillning

Kan ske med alla metallytor på enheter som är anslutna till el

1 gillning

En gammal bärbar HP jag ägde för många år sedan hade en metallkant i slutet av höljet, man fick stötar i handlederna till och från när den var inkopplad till nätagg :stuck_out_tongue:

För att du inte skulle somna :wink:

1 gillning

Köpte en billig MagSafe laddare till min gamla MacBook Air , när jag höll anslutningen 1 cm från datorn så slog det gnistor emellan, kastade den direkt :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Plast leder inte ström.

5 gillningar

Även FractalDesign lådorna?

Jaha, det är inte bärbart!

johodu

Skulle aldrig hänt Huawei, det har jag fått kaka för att säga!

1 gillning

Jag är också mutbar… Men ingen vill muta mig

Jag kan muta dig fast då med dina egna pengar. :joy::joy:

2 gillningar

Det är för att du har bra dragen el. Har det inte hemma men när jag sitter på tåget så brukar jag känna krypströmmen i macbooken.

2 gillningar