Datorkrig

Du skulle inte har en smartphone idag om inte Apple hade släppt iPhone så snacka goja

1 gillning

Enda sättet att rensa en Mac, https://www.youtube.com/watch?v=3FuaCpamXLU

bye

2 gillningar

Det är inget hat? jag älskar mitt kulfång

bye

Jag älskar mitt kulfång

1 gillning

haha, du hade inte haft en smartphone utan android heller utan en ipod med 3G. All innovation sedan första iphone har skett av Android. Sedan ska vi inte glömma att operativ som Windows Mobile banade vägen för första iOS.

Nonsens…du verkar leva i en narcissistisk parallellvärld

Android started over…

Alla lånar av alla, titta bara på iOS och dess statusbar, rak kopia från Android var glad konkurrensen finns, det är bra för innovation. Till skillnad från ditt patenttroll som hämmar utvecklingen via patent, stämningar och stängd källkod.

Faktum är att du inte skulle ha en smartphone idag som den ser ut nu utan Apples hjälp. Det måste verkligen svida när du tänker på det.

Och du skulle inte ha en iPhone som den ser ut idag utan Windows Mobile eller Android

1 gillning

Du vet inte den korrekt definitionen av patent troll. Men det är ju väldigt enkelt att slänga sig med påståenden som man inte begriper.

Patenttroll är en pejorativ term. Ordet syftar på en person eller ett företag som upprätthåller sina patent mot ett eller flera påstådda intrång på ett sätt som (av den part som använder termen) uppfattas som otillbörligt aggressivt eller opportunistiskt. Patenttrollet agerar ofta utan någon avsikt att tillverka eller marknadsföra den patenterade uppfinningen.

Jasså det är något som din hjärna bara hittar på. Vi vet facit och det är att Apple startade allting med hur en smartphone ser ut. Något som jag redan har visat med citat från folk som jobbade på insidan

Jag vet precis vad det är, och Apple är borderlining det. Runda hörn, Slide to unlock. Det var väl något svenskt företag som fick byta namn pga något Apple trademark också. I grunden är det dåliga patentlagar i USA som ligger till grunden, men Apple är värre än andra amerikanska bolag som MS och Google

Skulle inte du kämpa för din innovation? Ger du bort saker gratis? Jag trodde du var kapitalist

Nej du använder uttjatade klyschor

Jag har massor med open source AndersMalmgren (Anders Malmgren) · GitHub

Finns sätt tjäna pengar på det med, jag gör det själv via supportavtal, tilläggstjänster osv.

Sedan är det en sak skydda hårda patent som teknikpatent osv och mjuka patent som runda hörn och Slide to unlock. Den senare ska inte gå skydda.

Haha du jämför ditt krafs på Github med Apple. Jösses jag skrattar så jag nästan kissar på mig. Du är verkligen tragisk :joy:

Testat inkontinensblöjor?