Datorkrig

giphy (1)

4 gillningar

Det enda jag kan skriva är att jag är mycket nöjd med Onedrive både privat och i tjänsten. De jag känner som bytt från iCloud till Onedrive är nöjda. Sedan har vi denna damen med :slightly_smiling_face:

1 gillning

Det är fint att det fungerar för dig, men det gör ju inte det mindre problematiskt för Marcus och alla andra som inte känner att tjänsten fungerar som den skall.

Jag har hållit mig ifrån företaget med det maskätna äpplet och hela dess ekossystem i alla år men för ett år sedan stängde min arbetsgivare av möjligheten att använda alla pyttemjuk appar som OneDrive, Teams, Outlook o.s.v. på mobila enheter som inte kommer från ovan nämnda företag. För att kunna sköta mitt jobb effektivt så fick jag välja om jag skulle fortsätta med mina ideal (byta arbetsgivare) eller gå över på den mörka sidan. Jag valde det senare eftersom jag tror det blir svårt att hitta en arbetsgivare som passar mig bättre. Är det bara jag som har en känsla att det är dyrt att “köpa till” lagringsutrymme i iCloud? Jag har inte kollat närmare men jag har vid ett par tillfällen fått meddelande att mitt iCloud utrymme (5GB) sinar och behöver uppgraderas (vilket är konstigt för jag har stängt av all iCloud lagring som går att stänga av).

De gjorde vad?!

9kr för 50GB är väl inte speciellt dyrt?

3 gillningar

Tycker man det är värt 4:50 så är det ju dyrt. :joy::joy::joy:

2 gillningar

Nej, det var inte farligt! Då var min känsla fel! :stuck_out_tongue:

Att köpa en PC från Dell (Twitter-tråd):

:sleeping:

hater

2 gillningar

Jag har haft 6 jobbdatorer från Dell. De tre första var grymt bra, de tre sista jag hade var skräp. Bara massa problem med dem. Aldrig mer Dell.

3 gillningar

Jag kan inte säga annat än: :face_with_symbols_over_mouth: om Dell.

1 gillning

Har aldrig haft problem med Dell. Vi har de på jobbet i princip aldrig något fel.

1 gillning

Hög igenkänningsfaktor i det där…:grin:

1 gillning

Dell har jag inte haft men de 3 senaste datorer har varit HP / Fujitsu och nu en HP igen Z Book med Core i9 / 32GB och Quadro RTX 3000 med Max Q. HP har varit lite bättre men Fujitsun var absolut inte dålig :slightly_smiling_face:

En härlig filur som användes i datorkrigen har gått vidare:

2 gillningar

Vilken läsning. Och vilket jobb att ha: ”The Closer”.

1 gillning

För mig gör det inget vad andra kör för OS, dator eller vilken modell dom har på mobilen.

Själv har jag kört det mesta i mina dagar. Windows, OSX, Linux, iOS och Android. Jag kan dock säga både bra och dåliga saker om allt det. Idag kör jag Linux och trivs bra med det. Distroval är inte så noga i mitt tycke. Jag tar en och gör till min egna. Brukar dock bygga den på Debian då jag är van med den.

Just nu rullar jag både stockdebian och Pop!_OS. Dock fastnat lite på Pop!_OS. Tycker allt fungerar bra där. Dom rullar Linux kernel så man har alltid den senaste. Bättre för hårdvarustöd m.m. Annars är la jag inte så såld på rolling release.

Var inte så tråkigt binära nu. Själv är jag fluid!

Har Windows och OS X burkar och Android och iOS lurar.

Däremot..... Sega Megadrive > Super Nintendo (Som inte ens var äkta 16 bit).

2 gillningar