Därför kommer Google Stadia vinna över framtidens spelkonsoler

Får se hur länge den ligger kvar… (tyvärr)

Är det bara jag som börjar få känslan av att google inte är så super intresserad av att fortsätta med Stadia?.
Vilket iofs vore märkligt då samtliga stora spelare ( Microsoft, Amazon, Sony ) har cloud gaming…

Jag tror de satsar på exklusiva titlar men de är inte klara.

1 gillning

lets hope so…vore konstigt om google lägger ner Stadia nu.

Vet inte om jag skulle säga att det vore konstigt om dom lägger ner det, men lite oväntat åtminstone.

iknow…så mycket bra på den listan… Inte konstigt att många inte vågar sattsa på googles platformar.

1 gillning

Skaffar man Pro idag så får man väl alla PRO-spel sedan starten, är en rätt trevlig lista.
Stora problemet tycker jag är att nästan ingen vet eller förstår vad Stadia är.

Många nerlagda saker på listan, men svårt att tro att de snabbt lägger ner än tjänst som privatpersoner lagt pengar på. Det mesta på listan är väl gratistjänster?

Daydream var ensak som ändå var ganska dyr som de laner.
Daydream kunde blivit riktigt bra. Det är lite typiskt google. De gör saken till 95%, ser om det lyfts organiskt… om inte så lägger de ner.

google music är också en märklig sak. Den heter numera youtube music och UI är heeeeelt världelöst.

Håller med om youtube Music osv. Kör nu Apple Music ist

Skulle personligen aldrig sjunka så lågt.
Men en intressant grej i polestar2an (som kör android)…när man bad den spela music gjorde den alltid det från spotify och inte youtube music…

Är inte det vad du ställt in i Google Assistant för ditt Google-konto tidigare?

man kan tycka det… Men fungerade inte för mig
EDIT: där har jag youtube music valt sedan de gick över från google music.

Kapar tråden lite, vilken spel-streamingtjänst rekommenderar bubblan som inte är stadia? Vill kunna behålla mina spel som jag köper, har kikat lite på GeForce Now.

Det här är ju i sin linda men GeForce Now är ju just så som du vill ha det även om de har svårt att få licans för allt men hörde också om Shadow - Dein starker Gaming PC dank Cloud Gaming Technologie idag !

1 gillning

Yes, kollade lite snabbt på det med. Hoppas verkligen att det kommer fler alternativ, GeForce Now verkar haft möjligheten att köra spel som var osupportade i betan men borttaget nu.

Yes de fick ta bort massvis när det gick online.

Microsoft xCloud med deras sinnessjukt billiga prenunerationsmodell kanske annars kan vara någpt?

1 gillning

gfn var magiskt bra innan de gick live.
…Sedan ville spel företagen ha mer pengar på ett spel du redan ägde…

1 gillning

Har hållit på med spel och åkt på spelmässor och sånt.

Stadia är absolut inte det första försöket med att streama spel, problemen har hela tiden varit prissättningen.

I början ville bolagen ha otroliga priser för skitspel och blev förvånade över att ingen ville betala. Var på en visning i England hos Toshiba tror jag det var, spelen var C64 grafik och var bara skräp. Han som visade mig det var en man i kostym som troligen aldrig hade lirat något i hela sitt liv, han blev förvånad när jag sa att det där kommer inte att funka. Det här är 1998 typ.

Samma sak med Stadia, priserna är hutlösa, de vill få över gamers och fattar inte prissättningen. Samtidigt vill de få över folk från PS och Xbox, två produkter som funnits i mer än 10 år.

Jag tror att Stadia är ett antal år försent de kommer aldrig kunna få en tillräckligt stor bas för att kunna fortsätta.

Måste det vara streaming? Steam är mitt förslag, du äger spelen osv.

Annars Microsoft.

Inga digitala spel äger man, man köper rätten att spela spelet just nu.