Därför är vi tveksamma till Xiaomi Air Purifier 2

Från sajten:

Uppkopplade luftrenare blev en grej förra året men vi är faktiskt inte så imponerande.

Största problemet med Xiaomi Air Purifier 2s (det finns även H och lite andra bokstäver) är att den inte löser problemet med pollen utan att vi aktivt behöver göra någonting.

Om du trots ändå är intresserad av en luftrenare från Xiaomi efter det här rekommenderar vi Webhallen som affiliatelänk.

1 gillning

Du har nog aldrig lagat mat på riktigt. :rofl:
250-300 här är inte ovanligt att den går upp i när det lagas på som värst.

HEPA-filter är bara att byta till om man inte redan har en modell med det.

2 gillningar

Äter ni aldrig bacon? :rofl:

1 gillning

Precis, filter älskar bacon-os :slight_smile:

1 gillning

Håller med videon, att köpa en luftrenare i Sverige känns absolut inte alls prisvärt. Använd pengarna till en AC istället, vi kommer definitivt få fler värmeböljor kommande somrar.

1 gillning

Funkar skitbra att röka inomhus med den

Det är det jag har den till, Vapear (puffar ecigg) i köket hemma och hela köket täcks i dimma, då startar jag min Xiaomi Air Purifier 2 och den får bort dimman på några minuter. Funkar kanonbra! :slight_smile:

2 gillningar

Förvånad du säger det. Jag har en i min Mancave som jag köpte för att jag tycker det varit “dålig luft där”.
Ibland står den lägenheten tom i 1-2veckor och när man kom dit så kändes det instängt. Det problemet har jag inte längre.
Och även när jag lagar mat i där så går den ofta upp på >50 i några minuter och tex bacon eller frityrolje lukt försvinner väldigt fort.
Så jag är skitnöjd med min.

1 gillning

Vad bra att du är nöjd, jag provkör just nu en Dyson Hot+Cool och där känner jag att jag får den känslan du nu beskriver.

Är det den man fyller på vatten?

Thats a negative men den har kolfilter bland annat.

1 gillning

Damn att jag inte kom ihåg den, hade kommit med i filmen!

Bacon-lukt vill man ju iofs inte ta bort :wink:

2 gillningar

Hade vart nice när du pratar om mikrometer med pollen kontra bakterier och visat det grafiskt med alla nollor du pratade om, då hade man förstått skillnaden lite mer tror jag. (kanske mer pedagogiskt) :wink:

Japp :slight_smile: Var lite lat där!

Nu har jag gjort lite “långtids” tester med den Air Purifier 2S jag har i min mancave.
Jag kom tillbaka imorse efter inte varit där i 4dagar och kände en “stilla” luft, lukt. Inte att det luktade dåligt utan bara instängt.
Har gjort flera försök där jag haft Purifier 2S + AC. Bara AC, Bara Purifier 2S. Mi Fan på och Purifier 2S av och på med fläkt. och även allt av.

Eftersom jag är den jag är så har jag gjort dessa tester 3ggr i varje scenario. Men allt från att ingen varit där 1-4 dagar… Det är just hur många dagar man varit borta som jag inte fått ett bra “standardvärde” på.
Allt är hur jag uppfattar luften när man kommer in i lägenheten. Självklart kan ju det också varierar beronde på hur statusen är med mig vid tillfället.

Mancaven är på 52kvm öppen planlösning men med ett sovrum där dörren står öppen om ingen är där.

Bästa möjliga luft jag märkt av är om Purifier 2S går på auto med Hepa filter. Då känns luften riktigt bra när man kommer dit efter 3-4dagar. Luften med hepa filter och auto läge är att jag inte märker skillnad om jag inte varit där på några dagar eller är där regelbundet.

3 gillningar