DALL-E

Där har jag ingen chans.

1 gillning

Jag tycker den ska heta Sture hahah

1 gillning

2 gillningar

Jag är inte så imponerad av dessa ai bilder. Visst, tittar jag snabbt på mobilen så ser de ok ut fast zoomar man in på detaljer är det konstiga fel som inte en konstnär skulle göra och människor ser ibland helt groteska ut så det känns obehaglig.

Detta är ingen kritik mot er utan ChatGPT. :slight_smile:

Några exempel från @Zop bild

2 gillningar

1 gillning

"An owl playing with a jellyfish. Manga"
:thinking:

"An owl playing with a jellyfish. Photo"

2 gillningar

1 gillning

Den stackars katten har tappat sin svans och prinsessan har fått ett stort blått öga, ser överdrivet smal ut runt midjan och saknar troligen en arm. Nja… :wink:

1 gillning

Ett besök hos tandläkaren rekommenderas varmt. :sweat_smile:

1 gillning

Är nöjd med att den fick till en hyfsat lik hatt. Jag är usel på att beskriva hattar.

Intressant kaffekanna med flera hällpipar.

Nu ser ja! Ja allt är fan kaos men det är ju charmen haha.

Väl känt att fingrar, tänder eller antalet muskler i ett sexpack på magen ofta blir fel. För närvarande. AI-modellerna lär sig fort.

Men skrämmande bra redan nu. Någon som använt Adobes AI-verktyg? Snart kan man väl både redigera och ”skapa” bilder helt utan mus eller penna, och bara behöva beskrivande ord och fantasi?

Dom vill kunna få in en sådan funktion på jobbet, att man ska kunna lägga in en bild och be den visualisera hur det skulle kunna se ut.

Den här blev ju kul, tre ben.

Boken :grimacing:

Den gillar att sätta häxhatt på ugglan även om jag inte sagt till den att göra det.

Lekt lite med ordformulering för att få fram "mig själv".

Den sista här känns närmast, ja fingrarna är konstiga och katterna är fel färger men annars är det mesta spot on! Får nog säga till den att skorna är adidas, skrev bara "High-top". Men man verkar kunna formulera sig i flera meningar.

3 gillningar

Ni har det körigt på jobbet idag eller? Haha

3 gillningar

Haha ja mitt jobb är ju nu att utforska AI så. Har svårt att komma på exakt vad jag ska kolla efter så experimenterar för att få bättre förståelse.

1 gillning

Tolkning av Apple vs resten-tråden.