Dags för Pixel-serien att klä upp sig?

Kört Pixel-telefoner i flera år, älskat mjukvaran och stått ut med hårdvaran. Tycker Pixel 5 är ett fruktansvärt oinspirerat försök från Googles sida, men igen, mjukvaran fungerar felfritt och telefonen är prisvärd.

Det som alltid saknats är att Google anstränger sig kring hårdvaran och kanske kommer det bli ändring på det nu. Erkänt duktiga "läckaren" Jon Prosser släppte bilder på Pixel-klockan för ett par veckor sedan och nu på Pixel 6, hoppas verkligen detta är designen som gäller.

Vad tror ni, ser den ut så här och vad tycker ni då om designen?

5 gillningar

Bumpen ser opraktiskt stor ut, känner mig inte så förtjust.

I övrigt vore det kul om Google satsade ordentligt på Pixel. Känns på många plan synnerligen halvhjärtat så här långt, kommer den ens släppas i Sverige?

Samtidigt kommer ju iaf inte telefonen ligga och wobbla på bordet eftersom bumpen sträcker sig över hela telefonens bredd. Med tanke på hur min Pixel 5 ser ut är jag brutalt taggad på denna :smiley:

Ser de inte väldigt 70-tal ut?

I like

2 gillningar

Den stora frågan är ju om de vill sälja i år eller inte, att typ bara ha två marknader är ju som att inte vilja sälja :man_shrugging:t3:

Gillar den verkligen, synd bara att alla tillverkat måste satsa så jävligt på kameran.
Jag hade varit svinnöjd om man skippar hela den kamera bumben och kastar in en helt vanlig lins som är jäkligt bra.
Använder verkligen en majoritet alla dessa linser, är det inte bara en liten % som fipplar med alla inställningar å grejer.
De få gånger jag knäpper så öppnar jag bara appen och knäpper ett kort… så gör väl 95% av världen utöver dessa teknikforum. Lr?

Ja och på Pixel 5 står ju kameramodulen ut max 1 mm så där gick det ju att slimma ner det. Kan ju vara så att det är en riktigt fet sensor, kanske inte 1" men åt det hållet som då motiverar det?

Tänker att den kommer att ta i varje gång man ska ned med telefonen i fickan, den ser ovanligt hög ut. Men med ett skal blir problemet förmodligen eliminerat den vägen.

Jag gillar med den och jag tar mängder av vanliga bilder och använder alla funktioner och hade varit supernöjd med ännu bättre zoom och makro :slightly_smiling_face:

Någon som ska dit för Pixel 7-eventet?

https://rsvp.withgoogle.com/events/madebygoogle-se-celebration/home

Är det öppet för allmänheten om man registrerar sig?

Japp!

1 gillning

Yes, verkar så.

Wow, så nu händer det äntligen!?
Priserna ser ut att ligga på samma nivå som förra året. Så €649 för Pixel 7 och €899 för Pixel 7 Pro. Dessutom sjunker ju ofta priserna så mycket telefon för pengarna.

1 gillning

Jepp, väldigt prisvärda.

1 gillning
1 gillning

Var jättesugen på att byta både telefonen och klockan till Pixel, men är hela den svarta kupolen av glas så kommer jag ha sönder den på en halv förmiddag.

1 gillning