Dacias nya SUV heter Bigster

Från sajten:
image

Nya Bigster lanseras som en mellanklass-SUV med en modern design och teknik.

Dacias senaste SUV, Bigster, erbjuder både prestanda och teknik till vad som förväntas bli en konkurrenskraftig prislapp. Bigster har en totallängd på 457 centimeter, rymlig interiör, 19-tumshjul, elektrifierade drivlinor och laddad med funktionalitet.

Bigster har en 10,1-tums pekskärm, digital instrumentpanel och en elektrisk baklucka – funktioner som vanligtvis återfinns i dyrare bilar. Med ett bagageutrymme på 667 liter och generöst benutrymme är den praktisk för familjer och längre resor.

Bigster använder återvunnet material och använder hybridteknik. Bigsters dyraste alternativ kommer med en bensinmotor på 107 hästkrafter som kombineras med två elmotorer som drivs via ett 1,4 kWh batteri och ska ge upp till 80 procent eldrift i stadstrafik.

Priset har inte avslöjats än men det förväntas landa under 500 000 kronor.

Pressmeddelande

Hur kan något som inte har ett pris vara prisvärt?

Jag tog mig aldrig tid att ändra rubrik är väl det korta svaret :sweat_smile:

Nu gjorde jag det. :+1:

Gratis är gott! :smiley:

Oh najs, den är jag nästan sugen på. Kikar på 2025 duster varianten, verkar najs med, men denna hade riktigt fint bagageutrymme.... hm... kan man vänta... :stuck_out_tongue:

Stämmer det verkligen? De flesta hybrider brukar väl åtminstone ha 10+ kWh?

Dacia är en fattigmans Renault, nuff said. :joy:

Och Renault är fattigmansvolvo :joy:

Ja så tänk själv då vad Dacia är.:joy:

Som en gammal Porsche 924 med folkamotor menar du? :sweat_smile:

1 gillning

Nej 1,4 kWh stod det visst i pressmeddelandet :sweat_smile:

Ja, man kan kanske inte förvänta sig så mycket mer, det är trots allt Dacia vi pratar om. Får vara glad om det ingår radio, AC och skivbromsar.

Lite som att köra en nyare Defender. Uppdaterad med 5 vxl låda och servostyrning men kräver fortfarande ett par Peltor om man kör i mer än 60 kmh. :joy::joy:

1 gillning