Då lanserar Swedbank Google Pay

Från sajten:
Då lanserar Swedbank Google Pay




Swedbank ihop med de fristående Sparbankerna kommer lansera Google Pay i vår. Detta meddelar de som svar på den kritik de fått för den egna betalappen.

Bokstavligt talat. För det är nämligen som kommentar på folks feedback på apparna Swedbank Plånbok och Sparbanken Plånbok.

Idag har Länsförskringar, Nordea, Danske Bank, Klarna, Revolut och Sodexo stöd för Google Pay.

Källa: Play Store (1, 2). Tack till Alexander L.

 

1 gillning

Å tyst i graven ang. Apple Pay :rage:

Tänker mig att det delvis går hand i hand.

Jag lämnade Swedbank för länge sedan för en annan bank som erbjöd inloggning till deras Internetbank på en Mac, långt före Swedbank ens hade tankarna på att erbjuda en lösning. En mer bakåtsträvande bank än Swedbank får man verkligen leta efter! När jag läser detta blir jag ännu mer övertygad att mitt val då var bra.

1 gillning

Hur menar du nu? Swedbank har jag kunnat logga in på i många många år ifrån mina macs…

Jag har för mig att det var något där i början med Safari var det inte så, att vi tvingades använda en gammal IE-version läääänge.

1 gillning

Ah okej, men då e de bra länge sedan…

Ska vi säga stenåldern :first_quarter_moon_with_face:

1 gillning

Ja precis, men det räknas nog som stenåldern nu :joy:

Okej, ja på den tiden levde inte jag… :joy:

1 gillning

Google pay är nu lanserat för Swedbank och Sparbankerna :slight_smile:

1 gillning

Vart läser du de?

Jag är själv kund i Swedbank så har lagt till kortet i Google pay haha :slight_smile:
Men finns på deras hemsida också! https://www.swedbank.se/privat/digitala-tjanster/google-pay.html

1 gillning

Trevligt!

Går ej me iPhone ?.. dum fråga kanske …

1 gillning

Undrar jag med…

Inte i Sverige. Funkar bara i USA än så länge.

1 gillning

Oki , tack !! Hoppas faktiskt de kommer hit oxå :+1:t2::+1:t2:

1 gillning

Ja, om inte bankerna viker sig och börjar med ApplePay hoppas jag också det, trots inbiten Apple-användare :smiley:

2 gillningar

Precis :cowboy_hat_face::+1:t2:

1 gillning