Cykelställ till tre tunga cyklar

Vad skall man satsa på för att frakta tre elcyklar?

Att få plats med 3 tunga cyklar där bak är kanske svårt. Är väl taket som gäller då. :thinking:

Edit: Efter snabb googling verkar det finnas för även tre cyklar där bak.

https://www.google.se/search?client=safari&hl=sv-se&ei=dKwRYKx-6varAcPykfgI&q=cykelhållare+3+cyklar+dragkrok&oq=cykelhållare+3&gs_lcp=ChNtb2JpbGUtZ3dzLXdpei1zZXJwEAEYATICCAAyAggAOgQIABBHOgIIKVDx2wRY8fUEYJSGBWgAcAF4AIAB7QGIAcgEkgEFMC4zLjGYAQCgAQHIAQjAAQE&sclient=mobile-gws-wiz-serp

En tysk husbil så får ni med kanoten också.

2 gillningar

SJ såklart. :joy::joy::joy:

Trampandes?

@Esse Har du drag på bilen?
Cykelnerden till undsättning. :slight_smile:
Bästa alternativet är nog Thules Velocompact för 3 cyklar (har en sån själv)
Thule har kommit med en som heter Velospace också som är lite bredare emellan. Dock så fanns den bara med 2 cyklar när jag kolla sist. Jag kör 4 cyklar på den, då man kan montera en adapter för 4e cykel på det stället.
Maxvikt för cyklarna plus ställ tror jag är 75 kg?
Alternativt om cyklarna är för breda, stora så hade jag ändå satsat på en med 3 och ställa bara 2 på den och en takomoterad med proride 598 till exempel. (Velospace med 2 cyklar kanske ett alternativ till den kombon)

Som referens vad som får plats så brukar jag montera 3 till 4 MTB hojar, varav 2 är heldämpade. och med Boost nav så de är lite breda. Det är lite att öva i början hur man sätta cyklarna optimalt så att de inte skaver mot varandra. Man får sätta lite omlott. Jag sätter ändå dit lite rörskum på utsatta ställen.

Jula har ett billigare ställ för 4 cyklar, funkar till sitt pris om man bara ska ha den nån gång om året, för smidig är den inte. Men ivill man använda den oftare så rekommenderar jag Thule starkt.

PS EDIT:
kom på att VElospace finns med 3 hojar, dock så är avståndet i bredd mellan skojarna detsamma som Velocomapct 3. De heter numera XT3 i slutet tydligen) Så att gå på velospace ser jag ingen mening med då den är dyrare.
Såg på hemsidan hos thule att det kommit en ny modell Easyfold som jag inte läst om, men snordyr. Håll dig undan euroride modellerna /och Ride on och hang on), de är och inte så smidiga.
Tips är att bestämma sig för modell, sen avvakta Mekonomens 25% medlemsreor som kommer då och då. Eller prisbevaka. De där grejorna är ganska dyra :slight_smile:

1 gillning

Om du tittar efter så ser du att det är en lite väl optimistisk gissning.

Vå måste få veta vad cyklarna väger om det ska gå att ge ett bra svar. Ofta ligger elcyklarna på runt 25 kilo. Dom flesta av Thules dragkroksställ klarar 60 kg. Takställen klarar 20 kg. Många nya bilar med snålkrok får ta 55 kg.

Easyfold XT3 (max 60 kg på den också) har jag för mina MTB, att det är dyrt spelar mindre roll när den ta mycket mindre plats i mitt trånga förråd.

Jajamensan! Har också funderat på XT3 på grund av möjlighet att fälla ihop det!

Menade alltså inklusive ställets vikt. Skrev otydligt. Ungefär minnesbild då jag inte orkade gå in på Thules sida.

Har för mig nu att alla heter xt nåt i slutet. Velocompact har jag. Men har haft mitt i 5 - 6 år. Gav runt 3400 med extra adapter på rea.
Blir hyfsad ok att ha i garaget. Easyfold har jag inte sett live.