Curves kortleverantör nedstängd

I går kväll så skrev Curve att nu ska Apple pay, Google pay mfl vara fixade så kan vara värt att testa igen @bjorsi

Det verkar också vara problem med lägga till vissa kort i Curve-appen. @Sledde

For some banks, they require an even higher level of verification for you to use your card with Curve again. This is why some people are unable to add new funding cards and why you may see “incorrect CVV” even though the CVV is correct. We’re working on building this extra step right now. We don’t have an exact ETA for when it will be finished but we are working hard on this and will let you know as soon as we can.

Mer info här: https://discover.curve.app/a/wirecard-whats-happened-what-it-means-and-how-were-fixing-it

Testade nu att lägga in mitt Curve-kort i Apple pay på macen och det gick fint. Behövde göra det för att testa Apple pay i Stripe.

Nu ska det gå att lägga till kortet i Apple Pay direkt från Curve-appen.

1 gillning

Fick mitt sj prio-mastercard idag. Lade in det i curve-appen och lade till curve på Apple pay.

1 gillning

Ni som skaffat Curve, har ni kvar det och använder det fortfarande?
Mitt OKQ8 Visa verkar aldrig få Apple Pay så kanske dags göra något åt det.

1 gillning

Japp! Använder det med LF för i princip varje kortköp jag gör.

1 gillning

Jupp. Kör curve för mitt sj prio. Kör det för dagliga inköp, aldrig strulat

1 gillning

Ingen risk med problem då England lämnat EU, var inte detta ett brittiskt påhitt med Curve?

Funkar kanon. Använder det för alla kortköp. Lagt in både mitt lf-kort och mitt sj-Mastercard där.
Man har flyttat EU-kunderna till Litauen så inga problem med Brexit.

1 gillning

Japp, gör på samma sätt som @Cribe för LF Bank där jag har mitt företag.

Jag skaffade Curve förra veckan, fungerar väldigt bra, en liten lycka att kunna använda AW6 för betalningar (de få gånger jag åker till någon affär).

2 gillningar

Jag använder Curve, med tre andra kort bakom hyfsat ofta, med klockan nu oftast. Med mobilen mer sällan då face-id inte fungerar med ansiktsmask, vilket jag alltid har när jag är och handlar. När Corona är över går jag nog tillbaka att betala med mobilen igen.

1 gillning

Får man fråga varför du, @M_1 , vill betala med mobilen istället för klockan? Alltid klockan som gäller för mig.

Telefonen funkar med en ledig hand, klockan kräver två.

1 gillning

Jag tycker det ofta är smidigare att lägga telefonen på läsaren. Klockan behöver man ofta vrida armen så konstigt för att komma åt tycker jag. Plus att jag måste använda högerhanden för att dubbelklicka på den men det gör jag enklare med en han på mobilen.

Med dagens plexiglas vid kassorna så får man nästan vara akrobat om man ska använda klockan. :smiley:
Smidigare med mobilen.

1 gillning

Är Curve något att ha?
Mitt daily driver kreditkort stödjer inte Samsung eller Google pay och de hänvisar till Curve

Curve funkar klockrent på Apple Watch!
Kört med Curve något år, utan problem.

1 gillning

Toppen, vad är avgiften

Gratis, kostar inte en krona.
De har kort med avgift om man vill ha det, högre köpgränser och annat då.

1 gillning