Curves kortleverantör nedstängd

Läs mer här

Och PFCs m.fl.

Det var ju en sabla tur att jag inte beställt då

Lär snart vara igång igen. Att wirecard har problem har varit känt länge. Många tjänster liknande Curve så som t.ex. Revolut använde dem tidigare. De hann byta innan de gick åt helvete men inte Curve.

Ja det löser sig.

Fick precis mitt curve-kort. Men nu ligger inte cruve med i listan i wallet-appen, dvs jag kan inte lägga till kortet i apple pay :expressionless:

De har inte fått på plats Apple pay, Google pay osv ännu efter att Curve har migrerat bort från Wirecard. Det går däremot att betala med själva kortet.

Mitt Curve funkar kalas med Apple Pay?

Det står på Curves hemsida att man jobbar på Apple Pay så det kan vara att kort som var inlagda i Apple Pay funkar men det inte går att lägga in nya kort.

Åfasen :smiley: Då skattar jag mig lycklig

1 gillning

BTW. Om nån skaffar Curve får ni gärna använda min promolod: EJWBR6JD

:smiley:

Jag testade nu och mitt Curvekort funkade också.

2 gillningar

Då är det jag som är i limbo, attans :sob:

Finns det ingen ”lägg till i wallet”-knapp i appen? Dom skrev i senaste uppdateringen att kortet inte skulle behövas.

Finns en sådan men det misslyckas hela tiden.
Jag vet tvungen att vänta på mitt kort för att aktivera det, fick det idag

Ok. Surt. Det skulle dom ha fixat i senaste uppdateringen sa dom.

Jupp. Men eftersom mitt kort var beställt redan verkade jag inte innefattas av det. Mailade supporten men inget svar :confused:

Trist :worried:

Min sambo fick nytt bankkort och skulle uppdatera kortet i curve-appen. Då gick det inte att lägga till nytt kort (fick bara felmeddelande att det inte gick), det gick inte att ta bort det gamla kortet (för då skulle det inte finnas något kort kopplat), och det gick inte att redigera datumet och cvv (eller vad det heter) koden.
Någon som varit med om samma?

Nej, fick nytt kort för två månader sen och det gick kanon att lägga till. Fick verifiera det nya bara.