Currently One vill mäta din energiförbrukning

Från sajten:
image

Att mäta sin elförbrukning är högaktuellt med dagens energikostnader och nu finns en aktör till. Svenska Currently One söker nu beta-testare av sin lösning.

Företaget Currently söker via ett inlägg på Facebook i Svenska hemautomatiseringsgruppen nu beta-testare till sin kommande produkt, Currently One. Denna produkt sägs ge dig full kontroll av din elförbrukning och tillgång till data kring denna i realtid.

Currently App

Den stöder både nya smarta elmätare med HAN/P1/RJ12 por samt äldre med pulsmätning. De kan användas individuellt oavsett vilken leverantör av el som finns i dagsläget. Enheten strömförsörjs via HAN-porten (RJ12) eller via mikro-USB.

Rekommenderat pris är 700 kronor och den är för närvarande slutsåld.

Källa: Currently

Å precis vad jag ville ha , men dom verkar redan gått och man får hålla sig tilltåls till börja 2023 , Sen var det bara det lilla abert att dom bara supportar RJ12 kontatkten på HAN porten (Iofs den standar man har val här i sverige..)

Hur som trevligt med folk somtar fram produkter :slight_smile:

//Daniel

Jag kör med Holländska HomeWizard Energy p1.

Bra app, men jag kör den direkt i Home-Assistant.

1 gillning

Undrar om den klarar DSMR 5.0.2 med 1 sek uppdateringsfrekvens?

Nu är Currently One tillgänglig, efter tre månaders lyckad beta-testning.
https://currently.one

Verkar intressant. Jag har letat efter ett alternativ till Tibber Pulse P1 då jag inte är Tibber-kund och vill kunna se historiken.

Klarar den av att redovisa även det man säljer från solcellsproduktionen?

(Eftersom du gör reklam för din egen produkt här på Bubblan så borde du köra över till andra sidan Malmö och låta @Esse göra en video på produkten.)

Den redovisar allt som kommer från mätarens P1, och man kan t.ex. integrera med HomeAssistant via telnet eller MQTT.
Mobila appen visar än så länge endast realtidseffekten (netto av konsumerat-producerat), men det kommer snart även producerat i historik-vyn.

@Esse ska jag köra över? :slight_smile:

Du är hjärtligt välkommen, dessvärre inget kundgränssnitt på min mätare ännu men ser att det går att lösa ändå.

Ingen i bubblan som kan recensera Currently One? Såg att m.nu har lite rabatt 30% denna helgen.