Coronasäkra ditt barn med Dymla ONE

Från sajten:
image

Ett svenskt företag har lanserat en babylift med integrerad luftrenare.

Det är en svensk läkare som ligger bakom babyliften Dymla ONE.

Filterteknologin fungerar genom en mekanisk ventilation som via ett HEPA-filter renar luften innan den kommer in till barnet. Luftrenaren går på ström som den får via en powerbank som ska hålla i 10h efter en uppladdning som tar ca 4h.

Den filtrerar bort upp till 98,98 procent av partiklar som virus, bakterier och luftföroreningar från luften innan den når barnet

Babyliften ska fungera till de flesta märken av barnvagnar. Babyliften är även anpassad för passa i babykorgen på flygplan. Den har ett praktisk handtag som gör den lätt att bära.

Babyliften är i Polyester och är både vatten- och vindtätt. Luftrenaren sitter på suffletten och på framsidan finns det ett tonat fönster som ska skydda mot insekter och solljus.

Dymla® ONE_Framsida

Läs mer hos Dymla

Undra hur mycket allergier barnet får när det växer upp i en nästan steril miljö?

6 gillningar

Massor förmodligen. :frowning:
Korkad produkt.

Tänkte exakt samma sak.

Tanken med produkten är nog inte att ditt barn ska växa upp i den:) eller växa upp i en steril miljö utan tanken är som jag förstår det att man använder den i riskmiljöer. Många vuxna skyddar sig med munskydd idag så jag tycker det känns fantastiskt att det äntligen finns ett sätt för att även skydda våra små…

Jo det var ett överdriven fråga, men företag har en jäkla förmåga att sälja in ”säkra” barnprodukter till föräldrar. Sen om de verkligen är så säkra eller om de kanske t.o.m. orsakar andra dåliga saker som följdsjukdomar det tar man inte hänsyn till.
Kommer ihåg när jag fick barn att det lät nästan som att om du inte flera gånger om dagen (minst varje gång saken används) kokar nappflaskor, nappar, leksaker m.m. och desinfekterar ytor så kommer barnet dö en plågsam död.

1 gillning

Jag är helt med på den punkten.
Träffat många oroliga föräldrar som köpt allt för att slippa tankarna på att de kunde gjort mer.
Men jag tänker att det här är en produkt för de föräldrar med barn som kanske är för tidigt födda, har lungproblem eller om de bor mitt vid E4.

Det är säkert en jättebra produkt om den används av rätt orsaker.
Problemet jag ser är om föräldrar till barn som inte behöver liknande produkter skräms eller oroas (FUD) till att köpa liknande produkter för säkerhets skull.

2 gillningar