Corona finns nu på fat i Sverige - ölen alltså

Från sajten:
image

De kanske inte valde världens bästa namn så här när man tittar i backspegeln men det mexikanska ölet Corona har börjat dyka upp på flera restauranger i Sverige på fat.

Det mexikanska guldet som svalkar i sommarvärmen har nu börjat dyka upp på restauranger i Sverige på fat. Öltornet är riktigt läckert designat och på sidan av den finns en hållare där restaurangen kan placera lime så de enkelt kan ta fram en och skära en klyfta till kunden. De har även tagit fram ett speciellt glas som ölen ska serveras i som påminner väldigt mycket om deras klassiska glasflaska.

Via Livetsgoda

Älskar en Corona med lime i sommarvärmen.

2 gillningar

Samma här, blir alltid hånad och får kommentarer som "ja det är ju bra att dricka vatten nu när det är varmt". Men det skiter jag i för det är så satans gott i värmen med den där limen i!

2 gillningar

Har själv hört kommentarer att ”det där är inte öl”. Skit i det säger jag, det är gott och svalkande. Öl schmöl. Gott är det

1 gillning

Jag i måndags innan skånederbyt.

2 gillningar

Är det nu jag kan komma ut som en som gillar Budweiser? :grimacing:

3 gillningar

Iskall corona med 2 lime , de guld i värmen !!

2 gillningar

Klart du kan! Dricker ofta ganska smaklös öl just till whiskey för att jag inte vill att smaken från ölen ska ta över. Tycker bud är gott!

2 gillningar

Som Peroni?

1 gillning

Den har en annan smak eftersom den innehåller majs.

1 gillning

Jag älskar porter och ipa men även ljusare vid vissa tillfällen som vid grillen eller efter bastun.

Detta är ett av mina favvosommaröl

Tänkte mest på den tunna smaken.

1 gillning

The CEO's of Miller, Budweiser (USA), Coors, and Guinness meet at an international brewery conference and decide to go out to dinner together.

After being seated, a waiter comes to take their drink orders. The CEO of Miller orders a Miller beer, the CEO of Budweiser orders a Budweiser, and the CEO of Coors orders a Coors.

The waiter then turns to the Guinness CEO for his order, and the Guinness CEO says, "I'll have a Coke".

The other CEO's turn to him, and ask why he didn't order a Guinness.

He looks at them, and says, "Well, if you gentlemen aren't drinking, I won't either".

5 gillningar

Aldrig testat den, ska prova!

Vänta dig inga underverk, smakar som ljus öl gör, men färgen och att det är en klar flaska gör den passar bra att stå och blaska med i solen bredvid grillen. :stuck_out_tongue:

1 gillning

En annan sommarfavorit är ju en iskall weissbier med citronskiva

2 gillningar

Sa någon Corona!

3 gillningar

Har namnet verkligen legat dem ”i fatet” under pandemin?
Har fått känslan av att de har fått mycket publicitet.

1 gillning

I början av pandemin var de ju slutsålda överallt. De hade iofs något produktionsfel just då berättade de på bolaget.

En Miller är aldrig fel! Inte druckit den på 6 år iof då jag inte hittat den här.