Coop använder Samsung Galaxy Watch 4 för bättre service

Från sajten:
image

Livsmedelsbutiken Stora Coop Visby använder Samsung Galaxy Watch 4 för att snabbt få ut information till medarbetarna. Snabbare service för kunderna och ökad kundlojalitet är resultatet.

Stora Coop Visby tar man ny teknik till hjälp när det gäller att ge snabbare service åt sina kunder. Medarbetarna har utrustats med Samsungs senaste smarta klocka, Galaxy Watch 4 och i denna får de snabbt besked om när hjälp behövs i butiken. Såväl kunder som medarbetare och de på lagret använder sig av tekniken när behovet uppstår. Är det lång kö i kassan så räcker ett tryck på en knapp för att en medarbetare ska dyka upp så slut med utrop i högtalarna om detta.

Medarbetarna har löpande har koll på vad som ska göras och i vilken ordning vilket ökar effektiviteten och därmed också möjligheten att ge kunderna ännu bättre service. Så här säger Markus Wahlgren, stormarknadschef på Stora Coop Visby:

“- Genom att kunna förse våra medarbetare på Stora Coop Visby med den senaste smarta tekniken, i form av Samsung Galaxy Watch 4 och Turnpike, kan vi idag erbjuda våra gotländska kunder snabbare och bättre service, samtidigt som vi förenklar arbetsdagen för våra medarbetare.”

Samsung Galaxy Watch 4 är kopplade till Turnpikes SaaS-plattform för personalen och med hjälp av lösningen får medarbetarna individuella meddelanden. När en notis skickas vibrerar klockan och det är lätt för medarbetarna att prioritera och effektivisera.

Samarbetet mellan Samsung Nordics, Stora Coop Visby och Turnpike är ett första projekt som gett mersmak. Intresset är mycket stort och många butiker hör nu av sig och vill ha samma lösning för sin personal.

Källa: Pressmeddelande

3 gillningar

Det gjorde mig glad att se att IT fortfarande kan generera nytta för både användare och deras uppdrag på riktigt!

2 gillningar

Om Coop ändå kunde lösa så att man kan koppla ihop bankkortet (Apple Pay) med Coop-kortet. På Ica behöver jag inte hålla på och fippla med något annat kort.

1 gillning

Men precis – och att det inte går att plocka scannern utan att dra Coop-kortet är också hål i huvudet.

2 gillningar

Att man även måste sätta in sitt Amex-kort i terminalen. Blipp funkar inte.
Synd för jag har en väldigt trevlig Coop precis vid mitt jobb.

1 gillning

Kan du inte lägga in det i Wallet och använda klockan då?

1 gillning

Skall testa nästa gång. Har för mig att det inte går men kan ha ändrats. Det är tokigt på Coop och även andra. Amex med plipp och Apple Pay lever lite sitt eget liv här i Sverige.

1 gillning

Fungerar inte. Amex har något annat protokoll för Blip och jag får alltid reject på mitt Amex när jag försöker blippa via klockan (har aldrig kortet med mig)

1 gillning

och digitala kvitton…

men appen är riktigt bra och coop.se också

Handen på hjärtat. Hur många gånger har du haft användning för kvittot från matbutiken?:wink:

Jag vill inte att det skrivs ut iaf vid shop express eller handla vid disk :hugs:

Sen är det ibland men mer och mer sällan fel vid vissa rabatter som inte kommer in

1 gillning

Därför är det skönt med digitala kvitton. Då slipper man papper att slänga och det är enkelt att hitta igen det om man mot förmodan skulle behöva det.

3 gillningar

Ja. Det är den stora fördelen att det inte skrivs ut. :+1:t3:

1 gillning

Nej tyvärr.

Har du varit på Stora Coop på Burlöv? Var där för någon dag sen. Där gick det inte att dra kortet utan det fanns bara blipp för att få ut en scanner. Hann tyvärr inte kika på vad som krävdes då jag var i tidsnöd.

Yes det är plipp för scanner nu för tiden - men kortet behövs ju ändå.

Vad blippar man med då? För Coop-kortet gick inte.

Ser man ut som en snattare kan det ju vara bra att ha. :joy::joy:

Har inte en del börjat med att neka Amex kort? De har ju höga avgifter & längre redovisningstider mot säljaren.

Jo coop-kortet gäller, du får hålla det lite längre än vanligt bara.