Coca-Cola Creations lanseras i Sverige

Från sajten:
image

Coca-Cola lanserar sitt koncept Coca-Cola Creations i Sverige och det är en relativt ny satsning där de lyfter samarbeten med bland annat artister och samtidigt bjuder på nya smaker.

Coca-Cola Creations lanseras nu i Sverige med smaken “Movement” som är framtagen med den spanska sångerskan Rosalía. Drycken kommer säljas i en väldigt begränsad upplaga och vad den faktiskt smakar framgår inte i pressmeddelandet utan det ska förmodligen vara en överraskning för alla som får tag på en burk.

Vi är väldigt glada över att Coca-Cola Creations äntligen kommer till Sverige. Dessutom är det riktigt roligt att det är just Rosalía som kickstartar 2023 med oss. Vi är otroligt taggade och förväntansfulla på hur Coca-Cola Creations kommer tas emot då konceptet är helt nytt för våra svenska konsumenter, men det gäller att vara snabb om man vill få tag i en burk, för när den är slut, då är den slut, säger Victoria Adolfsson, varumärkeschef på Coca-Cola i Sverige.

Den nya smaken går att hitta från och med vecka 6 i utvalda butiker (bland annat hos Pressbyrån). Vi hoppas få tag på en burk så vi kan återkomma med hur den smakar inom kort.

Via pressmeddelande

När jag såg färgerna trodde jag först att det var ett samarbete mellan Coca-Cola och Teknikveckan.

1 gillning

Det hade varit något!

Cola med smak av varm ananas

2 gillningar

Groggvirke till @Marcus_Attefors och @Sevis blöta kvällar.

Ser ut som att tjejen på bilden snubblat och är på väg att slå huvudet i en Cola-burk.

1 gillning

Hon använde den kanske också som groggvirke.

Hallon lakrits? Jag fattar ingenting av den där burk-designen.

Smakar

kokos enligt min bror och min far, kardemumma enligt mig.

Trodde jag med, men

icke. Känner bara en hint av vanilj, typ en svagare variant av Vanilla. Med lite extra förnimmelser om flytande penicillin från barndomen. Ingen ny favorit.

1 gillning

Svarta delen ser ut som en rygg och rumpa som svankar lite sexigt.