Clubhouse – är det nice?

Jag håller mig borta, men självklart finns det avvikelser. :joy:

Jag fattar ingenting av denna diskussionen, vad är det vi inte gillar nu?

1 gillning

Ungdomarna dissar Clubhouse. :wink:
Vissa tycker till och med att man inte får komma med förslag angående Clubhouse.

Att Clubhouse skapar ”skuggprofiler” utifrån uppladdade kontakter har jag för mig att vi ogillade.

Det är som den där appen som bara dog när GDPR kom, Tele-nånting?
Clubhouse är typ samma sak när det kommer till datainsamling.

Nu kom jag på vilken det var, TrueCaller, svensk app.

1 gillning

Ganska lätt att hålla sig borta när appen inte finns till Android. :wink::joy:

Vet inte vad Android har med det att göra? Har fått två inbjudningar senaste dagarna. Lika lite som jag delat mina kontaktlistor till TrueCaller när den var populär, lika lite har jag delat med ClubHouse, inget alls alltså då jag inte gått med och ej heller kommer att göra det, smutsigt upplägg enlig mig, precis som TrueCaller.

Ändå hyggligt att du kallar bl a mig för ”ungdom”, som 43 år ”ung” :wink:

Aja, en sådan komplimang suger man åt sig dirr! :smiley:

2 gillningar

Snorunge skulle jag kalla det. :wink:
Får du visa leg på systemet också? :joy:

:joy:

Ärligt talat var det många år sedan jag ens var på systemet. Dricker inte alkohol alls.

2 gillningar

Energidricka på ICA? :slight_smile:

Han drickar bara Zingo (Zinnedgo). :wink: Ok, jag medger att den var långsökt och dålig. Göteborg, vill ni ha mig?

3 gillningar

Dricker inte sådant heller :slight_smile:

Utgår från att ditt telefonnummer numera börjar på 031… :smiley:

2 gillningar

En go gubbe är alltid välkommen. Du behöver bara hitta ett arbetarfik, exv. Café Skogen

Go’ gubbe

1 gillning
1 gillning

https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-02-22/clubhouse-chats-are-breached-raising-concerns-over-security

[…] data processing and audio production is handled not by Clubhouse itself but by a Shanghai-based startup.

:thinking:

1 gillning