Clubhouse – är det nice?

Från sajten:

Appen Clubhouse är på alla läppar, i alla fall om du är inne i sociala medier-smöret, är politiker eller journalist som granskar tech och samhället.

Här går vi igenom vad det egentligen är och vad du kan göra med tjänsten samt diskuterar huruvida det blir något i längden här i Sverige eller bara nyhetens behag.

Följ oss

1 gillning

Var någonstans går ni igenom detta?

I videon ovan, (som nu genererats klart).

Svaret är:

2 gillningar

Ah, tackar :slight_smile:

Edit: Efter att nu ha fått förståelse för vad detta verkar vara så känns det mer som klubben för inbördes beundran…inget för mig :slight_smile:

3 gillningar

Nej inte mig heller!

Tycker Clubhouse verkar vara ett utmärkt sätt för Teknikveckan att köra eftersnack när olika event har varit och vi kan diskutera vad vi tycker. @Esse @Thor

Efter senaste dagarnas användning gillar jag det skarpt. Snygg och enkel app och man kan även göra annat medans man lyssnar eller deltar i diskussionen.

1 gillning

Vi får se på tisdag om vi kan få lite livepodd i det hela :slight_smile:

1 gillning

:fu:t2:Clubhouse

Då kommer du ju missa allt det roliga vi kommer snacka om. Kör säkert ett rum om Hey. :grimacing:
För oss som älskar att lyssna på podd är detta format perfekt. :+1:t3:

Jag håller inte med. En bra podd är redigerad. Jag lyssnar aldrig på Accidental Tech Podcast i oklippt version heller.

Det här blir någon form av radioskval och då föredrar jag att lyssna på P1.

3 gillningar

Men ATP är ju inte bra redigerad heller!:wink::joy:

Intressant diskussion just nu…

Med tanke på Clubhouse urusla integritetshantering så är det lite skrämmande att flera av de personerna i skärmdumpen finns som användare i den appen.

3 gillningar

Men inte förvånande.

Helt enig.

Tillika att rekommendera appen åt användare här.

På tal om Clubhouse så inleds ATP:s senaste Show Notes med:

  • Pre-show: Join us in our Clubhouse! (That’s a joke; not happening. —Ed. )
1 gillning

Säger allt om ATP. Tre grumpiga gubbar som försöker vara roliga. :sunglasses:

Jag är äldre än Marco Arment. :older_man:t2:

1 gillning

Det är vi som bara börjar närma oss 50 som hänger med…:joy:

1 gillning