Clipboard manager?

Insett att jag skulle behöva ett clipboard manager och undrar om någon i bubblan använder ett till macOS som kan rekommenderas?

Kört Alfred med dess inbyggda clipboard history i många år men bytte ganska nyligen till Raycast som också har clipboard history. Lite oklart än så länge om jag är nöjd med bytet :slight_smile:

1 gillning

Kör med den inbyggda i Alfred.

1 gillning

Jag kör Paste, som även synkar till iOS. Kanske inte superavancerad men gör jobbet för mig.

1 gillning

Tack för alla tips. Också kollat på Paste men vill inte att sånt jag kopierar synkas någonstans. Ibland kopierar man ju bla lösenord. Ska nog kika närmare på Alfred. Finns ju lite andra bonusar med den appen.

1 gillning

I Alfred så hamnar inte lösenord som man kopierar från exvis 1Password i clipboardhistoriken.
Ser att Paste har liknande funktionalitet där man kan exkludera appar.

1 gillning

Tack! Hade jag ingen aning om och inte tänkt på men det är ju viktigt. Såg att som default så var det redan påslaget för Keychain (som är det enda jag använder):
image

Vi var tidigt ute i Bubblan. Jason Snell har skrivit en lång artikel om varför Apple borde utveckla en inbyggd Clipboard Manager:

Jag kör fortfarande Paste men jag använder den tveklöst inte till sin fulla potential.