City Gross satsning på digitala kvitton blev en succé

Från sajten:
https://teknikveckan.com/handel/city-gross-satsning-pa-digitala-kvitton-blev-en-succe/

image

För ett år sedan valde City Gross att börja erbjuda digitala kvitton och nu har bolaget presenterat resultatet av detta.

Totalt har det skrivits ut 17,5 miljoner färre kassakvitton vilket är totalt 20 ton papper och skulle man rada upp dessa kvitton så skulle det bli fem miljoner meter långt. Detta är en halvering av bolagets årsförbrukning jämfört med föregående år.

City Gross kassamaskiner skriver inte ut några kvitton automatiskt utan kunden får själv skriva ut detta i självscanningen eller svara ja i en manuell kassa. Henrik Weiden på City Gross skriver i ett pressmeddelande:

”Genom de digitala kvittona får alla kunder också automatiskt ordning och reda på sina kvitton och det är lätt att hitta dem när de behövs, exempelvis vid en reklamation. PRIO-kundernas kvitton sparas automatiskt i appen utan att kunderna behöver göra några val eller inställningar.”

2 gillningar

Sjukt skönt!

Vem handlar på city gross :):joy:

En undran. Varför inte handla på City Gross?

1 gillning

Det gäller ju alla de där prispressarställena. Men ska man köpa tvättmedel eller liknande fungerar det ju. Men jag tänkte mer på kvalitetsråvaror som chark osv

City Gross har ju iofs fantastisk kvalité på sin chark :slight_smile:

3 gillningar

Kanske i Sollentuna utan andra alternativ :joy:
Alla vanliga affärer ica, city gross osv kan inte slå en saluhall.

Finns massor av alternativ! Men dom har bra kvalité oavsett :slight_smile:

Egna köttmästare i alla butiker och styckar allt själva, maler köttfärs etc.

1 gillning

City gross e kanon!

Jag pratar allså inte om vakumförpackad flintastek nu. Utan hängmörat kvalitetskött. Kolsvart och marmorerat :smiley:

Du menar som dom färdiga köttbullarna du steker till ungarna? :wink:

2 gillningar

hehe, maler själv i min Ankarsrum :smiley:

Fake news!

2 gillningar

nej fyfan, halvfabrikat går bort, likadant med fiskbullar och fiskpinnar.

Ja jag köper alltid mina fiskbullar i Östermalmshallen!

1 gillning

Gäddqueneller, stört gott.

Har city gross egengjord blodpudding, det är ju minimum för att få godkänt

Har dålig koll, handlar bara på Ica Maxi och hos lokala slaktaren!

Många slaktare har för kort hängmörning. Var hemma hos en kollega som var så stolt för sin gård. Men det var max 2 veckor hängmörat. Var fortfarande rött i färgen.

Kommer kvittona i deras egen app eller?

Märks att du inte varit på Citygross. Butiken i Kungens kurva har en föredömlig delikatess numera. Charken med egen slaktare som bas fungerar mycket bra. Bättre än Kvantum på kött.
Återstår bara personalen … nja.

2 gillningar