Chilimobil låter oss välja hastighet istället för surfmängd på deras abonnemang

Från sajten:
image

Alla mobiloperatörer erbjuder olika surfpaket på sina abonnemang där man varje månad får surfa för en viss mängd men Chilimobil rör om i grytan och låter oss istället köpa ett abonnemang baserat på hastighet.

Chilimobil verkar i 3:s nät och istället för att kunden ska få välja hur många gigabyte de vill surfa upp per månad så erbjuder de istället abonnemang baserat på vilken hastighet du vill ha. Deras billigaste abonnemang ligger på 129 kronor per månad och då ingår fria samtal, sms, mms och 8 GB surf inom EU. I Sverige så är surfen helt fri och hastigheten är upp till 1 Mbit/s.

Deras dyraste abonnemang ligger på 399 kronor och då ingår fria samtal, sms, mms och 25 GB surf inom EU. I Sverige är det fri surf med hastigheter upp till 100 Mbit/s (5G) och då ingår även Viaplay. De erbjuder både privata mobilabonnemang, mobila bredband och sen även samma sak för företag.

Via pressmeddelande

Vet inte vad som är värst.
Att surfen tar slut eller att det går långsamt… :sweat_smile:

2 gillningar

Känns som att 100 Mbit skulle räcka bra till allt man behöver göra på en mobil.

Vad behöver man för hastighet för att streama film på en iPhone?

Jag var mer inne på att 1 Mbit/s räcker för de flesta, musik är ju inga problem och film på en mobilskärm tar väl inte så mycketbandbredd heller?

1 Mbit är lite långsamt för att synkronisera bilder med iCloud, skicka videor via iMessage, uppdatera appar och liknande.

Ja, om du inte kan vänta och göra det via wifi

Jag använder data när jag tar mig mellan jobb och hem och sen på semestern.

Tycker de ligger fel i pris.

1 mbit är för långsamt, och 10 mbit är för dyrt. Och högre hastigheter ligger för nära andra bolags fri surf. Så jag vet inte riktigt vem som är målgruppen.

Intressant med en mobiloperatör som publicerar mobilnummer och email till sin VD…

Han har kanske inte så många kompisar. :joy:

Såg inget familjeabbonemang. Utan det hade det blivit dyrt att byta....