Vad tror ni om denna? Många i bubblan talar ju varmt om air fryers och jag har själv sneglat på Anova Precision oven och det här verkar vara en kombo. Dessutom ganska liten för vårt kök som har för lite bänkyta.
Såg när dom testade en prototyp på Sorted Foods och $200 är ju inte så farligt faktiskt.
Frågan är som alltid hur mycket man kommer använda den...
Vi har gasugn i nya lägenheten och jag var säker på att jag skulle hata den och sakna en bra varmluftsugn men den funkar förvånansvärt ok. Helt inne på en Anova innan vi flyttade men nu känns $700 högt.
Låter extremt dyrt för en Airfryer. Nog för att jag älskar min Airfryer men vem behöver en för 7-8k? Vad kan den göra som en vanlig airfryer för 1,5-2k inte kan?
Varken Anova eller Chefmaker är bara en air fryer. Anova är en hel ugn (Anova Precision™ Oven – Anova Culinary) som också fungerar som air fryer och sou vide, därav prislappen. ChefMaker verkar ha ungefär samma funktionalitet men i air fryer-storlek och kostar $200.
Jag slog i övrigt till och backade projektet tillsammans med redan över 3,000 andra så vi får se om dom lyckas leverera redan i augusti.
Har också den funktionen i våran nya ugn. Den är dock inte installerad ännu så vet inte hur resultatet blir. Men lite skeptisk till att det blir lika bra som i en kompakt Airfryer.