ChefMaker Combi Fryer

Vad tror ni om denna? Många i bubblan talar ju varmt om air fryers och jag har själv sneglat på Anova Precision oven och det här verkar vara en kombo. Dessutom ganska liten för vårt kök som har för lite bänkyta.

Såg när dom testade en prototyp på Sorted Foods och $200 är ju inte så farligt faktiskt.

https://www.kickstarter.com/projects/dreo/dreo-chefmaker-combi-fryer

Känns som en mindre variant av Anova Precision bara?

Lite så tänker jag också. Och det är ju positivt.

Frågan är som alltid hur mycket man kommer använda den...

Vi har gasugn i nya lägenheten och jag var säker på att jag skulle hata den och sakna en bra varmluftsugn men den funkar förvånansvärt ok. Helt inne på en Anova innan vi flyttade men nu känns $700 högt.

1 gillning

Håller med... Sedan är den ganska stor så denna du länkade till kanske är ett bra alternativ.

1 gillning

Låter extremt dyrt för en Airfryer. Nog för att jag älskar min Airfryer men vem behöver en för 7-8k? Vad kan den göra som en vanlig airfryer för 1,5-2k inte kan?

Varken Anova eller Chefmaker är bara en air fryer. Anova är en hel ugn (Anova Precision™ Oven – Anova Culinary) som också fungerar som air fryer och sou vide, därav prislappen. ChefMaker verkar ha ungefär samma funktionalitet men i air fryer-storlek och kostar $200.

Jag slog i övrigt till och backade projektet tillsammans med redan över 3,000 andra så vi får se om dom lyckas leverera redan i augusti.

Jag köpte en ny ugn med Airfryer och ångrar inte det en sekund :slight_smile:

Har också den funktionen i våran nya ugn. Den är dock inte installerad ännu så vet inte hur resultatet blir. Men lite skeptisk till att det blir lika bra som i en kompakt Airfryer.

Har två polare som har det och jag tycker inte det ens är i närheten av en vanlig Airfryer.

1 gillning

Det kan jag inte svara på, men de jag har lagat är jag mer än nöjd över

Helvete var du försvarar air fryern idag, annat var det när du returnerade en nydiskad jävel. :joy::joy::joy:

Tyvärr går den ju bara att beställa till USA, Kanada & UK om jag fattat rätt.

Det blev ju mer friterat om jag blåste på maten än med den första jag testade.

1 gillning

Jo, jag hade missat att det var så på Kickstarter när jag startade tråden men som tur är bor jag ju i USA :grinning:

Tyckte bara kombon var intressant och det har varit så galet mycket snack om air fryers på Bubblan att det var ett naturligt ställe att fråga.

1 gillning

Det är ju inte värre än att om någon vill ha en så får du ombesörja så den kommer till Sverige. :joy::joy::joy:

1 gillning

Ja, jag är inte den som är den. Men misstänker att frakten inte är kul på en relativt stor och tung pryl...

1 gillning