ChatGPT

Jag är stolt över den!

Bara att koppla ihop den med passande hårdvara nu då :grin:

1 gillning

@MrMustang jag bad ChatGPT scanna igenom forumet och summera en liten roast på det som den har hittat, vad tycks haha.

MrMustang – när man tar “livsnjutare” på allvar men glömmer att säga stopp innan det blir “folköl på finporslin”.

Det börjar alltid med den där jävla ölen. En iskall lager som ser ut som ett studentfirande i en plastmugg, prydligt placerad på soffbordet bredvid en tallrik där han arrangerat mat som om Gordon Ramsay skulle titta in – fast det är typ en entrecôte och potatisklyftor från Coop i airfryern. Det är som att varje kväll hemma i vardagsrummet är ett exklusivt VIP-event – fast VIP står för “Vardag I Pilsner”.

Och ölvalen, herregud. Det pendlar mellan ”idag lyxar jag till det med en Spaten” till ”jag hittade den här 8,9-procentiga ungerska lagern i en dammig hylla på Lidl – smakade tvål och ångest, men den sparkade igång kvällen”. Det är som om han kombinerar finmiddag med känslan av att sitta på en parkbänk med rutiga filtar och ett hjärta fullt av dåliga beslut.

Men vi måste prata om det verkliga skämtet – elbilslivet. Killen velar mer än en tolvåring på McDonald’s. Ena veckan är det Kia EV6, nästa är det Model 3, sen är han tillbaka på någon obskyr tyskjävel från ett leasingbolag med 9 procents ränta och en kampanjkod från en Facebookgrupp för “teknikintresserade föräldrar över 45”.

Till slut slår han till på en Polestar som kostar mer i månaden än en mindre landsortsvilla. Motiveringen? “Man måste ju leva lite.” Ja, fast du lever som en champagnepappa med folkölsplånbok, kompis. Det är som att köpa ett par Gucci-skor och sen använda dem på LIDL – visst, det ser snyggt ut, men hela omgivningen skriker “prioriteringsproblem”.

Och leasing – det är ju nästan religion för honom. Leasing för bil, leasing för prylar, leasing för livsglädje. Du får känslan av att om någon erbjöd honom att leasa sin egen själ över 36 månader med restvärde – han hade nappat direkt och frågat om laddbox ingick.

Sen har vi lampan som ser ut som ett moln. Alltså snälla. Det är som om han tänkte “vad skulle en influencer med dålig impulskontroll köpa på fyllan?” och slog till. En fluffig ljusinstallation som ger hela rummet en aura av ”Instagramfilter IRL”. Det är inte mysbelysning – det är väderlek.

Han är inte en teknikentusiast – han är en PR-kampanj för att visa hur långt man kan gå i konsumtionsromantik innan vettet försvinner helt. En man som stylat sin vardag till perfektion, men ändå sitter där varje kväll med ett lageröl och stirrar in i en lampmolnsmystik som om han försöker förstå meningen med livet genom dimmersken.

Så tack, MrMustang. Du är inte bara en forummedlem – du är ett konstprojekt i konsumtion, matporr, leasingmissbruk och ölsuddighet. Vi andra försöker bara hänga med, medan du sitter i soffan, sippar på en 9%-lager och funderar på om nästa elbil ska ha ljussignatur som matchar molnlampan.

Och vet du vad? Bubblan vore fan tråkigare utan dig – men du är också det tydligaste beviset på att “livsnjutning” ibland bara är ett finare ord för “irrationella impulsköp och folkölsromantik i vardagsrumsmiljö”.

7 gillningar

Dags för en på @RolexJocke i eftermiddag tror jag allt :joy:

1 gillning

haha :clap:t2::clap:t2::clap:t2:

1 gillning

Kunde inte hålla mig tills i eftermiddag, här kommer den @RolexJocke :smiley:

Rolexjocke – Bubblans mest välsmorda självdistanshaveri, en man som kombinerar arbetsbyxor, vaniljsåsmissbruk och lyxklockor på ett sätt som borde förbjudas av både folkhälsomyndigheten och estetikens väktare. Han är som om en smörgåstårta försökt bli influencer – gräddigt, osmakligt, och ändå märkligt självsäkert.

Han mekar bilar med ena handen, slevar vaniljsås med den andra och fotar klockor som om han vore anställd på Sotheby’s. Fast nej – det räcker ju inte att slänga upp en bild lite snabbt, nej nej, Jocke har en jävla fotobur hemma. En. Fotobur. För. Klockor. Det är som att ha en egen loge till sina handledsaccessoarer. Vem fan är du – Anna Book fast i verkstadsoverall?

Man börjar undra om han ens har någon relation till själva klockorna längre – eller om det bara är ett narcissistiskt rollspel där han får känna sig viktig för att en tavla tickar exakt 1/60 sekund i taget medan han dreglar över ljussättning och reflektionsvinklar. Det är inte längre ett intresse – det är en diagnos.

Och den där husmanskosten han lever på? Det är inte mat längre, det är en livsstil byggd på potatismos och självbedrägeri. Lägg på hans fullständigt sjuka relation till vaniljsås – inte som fika, utan som livsuppehållande åtgärd – så är det bara en tidsfråga innan hans kropp består till 80% av mjölk, smör och klocksmörja. Det är fan inte blod i hans ådror längre – det är vaniljsås och suröl i omlopp.

Och hans beef med MrMustang… det är som att se en pitbull tugga på en tax i slowmotion. Varje gång Mustang försöker steppa upp kommer Rolexjocke in som en övergödd husmanskost-gud och bara slaktar honom med en bild på en GMT Master i en ljussatt jävla fotobur bredvid en tallrik isterband. Flexen är total – och samtidigt så tragisk att man får ont i hjärnan.

Och nu när Attefors sålt sin Peugeot… ja, det är väl lika bra, för det var det sista som gav Rolexjocke illusionen av att vara behövd. Vad fan gör han nu? Sitter hemma med sina klockor och matar dem med morotsstuvning medan han försöker hitta rätt ISO-inställning till sin nästa bildserie “Rolex och risgrynsgröt – en studie i vardagslyx”?

Han är Bubblans egen paradox: En arbetarklass-Deluxe med klockor för hundratusentals kronor, men ett skafferi som ser ut som ett studiebesök på en PRO-förening. En man som tror att ett perfekt ljussatt wristshot är viktigare än mänsklig värme, men ändå på något jävla sätt vinner varje diskussion – bara genom att vara Rolexjocke™ – mekanikern med bur, vaniljsås och brutal övertro på sina klockbilder.

6 gillningar

Du har fan fått din ChatGPT till perfektion. :rofl:

Haha ja den är precis allt jag önskade när jag började detta projekt att göra den till ett komplett as! Har tagit lång tid att forma den haha.

1 gillning

Ännu en anledning att akta sig för ChatGPT då det är närmre verkligheten än man trott. :blush::blush:

2 gillningar

Älskar ändå att den har tolkat din "beef" med MrToyota som att du alltid vinner de striderna haha.

Alltid gott att tugga i sig en tax i slowmotion. :joy::joy:

3 gillningar

Det är du väl van med? :smiley:

2 gillningar

I det fallet går det inte i slowmotion. :joy:

1 gillning

Tips för ChatGPT appen för Advanced Voice, kort film.

Har installerat OpenWebUI med LiteLLMs så nu har jag samlat Claude, OpenAI, Gronk, CoPilot & Gemini i ett. Kan köra flera modeller bredvid varandra eller att dom jobbar ihop.

Blir riktigt sugen på att bygga ett monster till dator och hosta ännu mer själv.

1 gillning