ChatGPT blir smartare på Mac

Från sajten:
image

Desktop-klienten till chatGPT på Mac har fått sig en uppdatering som gör den ännu mer användbar och den kan nu bland annat integrera med andra appar.

De nya funktionerna kräver att man har version 1.2024.346 eller senare och “work with apps” som funktionen har stöd för följande appar:

Textredigerare:

• Apple Notes
  • Notion
  • TextEdit
  • Quip

Kodredigerare (IDE):

• Xcode
  • VS Code (samt Code, Code Insiders, VSCodium, Cursor, Windsurf)
  • Jetbrains (samt Android Studio, IntelliJ, PyCharm, WebStorm, PHPStorm, CLion, Rider, RubyMine, AppCode, GoLand, DataGrip)
  • TextEdit

Terminaler

• Terminal
  • iTerm
  • Warp
  • Prompt

För att aktivera det hela bockar man i “work with apps” i inställningarna i klienten och sedan är det bara att rocka loss. Undertecknad har rätt version men får det inte att fungera så frågan är om ett gratiskonto inte räcker. Våra vänner på Feber.se har dock fort igång det och Roger har till exempel kopplat en anteckning till ChatGPT där han fick tips på saker han hade missat att köpa till julbordet.

Via Feber, Källa ChatGPT

1 gillning

Hoppas att ChatGPT kommet som sökmotor i Safari snart. Apple borde inte vara så giriga att ta emot cashen från Google.

De får väl inga pengar från Google framöver? Kom någon dom som innebär att Firefox (Mozilla) förlorar sin största inkomstkälla.

Det är väl inte helt klart ännu med Google och amerikanska konkurrensverket...?
Att Firefox ryker påverkar knappt nånn, de har ju få använde.

”Knappt nån” är 300 miljoner användare.

1 gillning

Nu sitter vi ner i båten. Firefox is the shit.

Amen!

Firefox användare i 20 år! Utan Firefox blir det inte skoj! :confused:

1 gillning

Exakt gillar det skarpt och tycker inte jag hittat ett alternativ som passar mig. Men man får kanske tänka om.

1 gillning

Sanningen är att Firefox är en browser som de flesta inte ens känner till eller bryr sig om annars hade den ju inte minskat år för år. Dock de få som använder den ser det mer som en religion och blir oerhört provocerande när man skit om Firefox.

Det gör inte mig så mycket dock! Jag är van att köra program/OS som är på några % bara. Jag blir dock ledsen om Firefox skulle dö helt. Webben behöver Firefox!

Vad föredrar du för browser? Jag ser inte det som en religion att använda Firefox men är man van vid något som funkar vill man ju gärna fortsätta med det. På jobb måste jag köra Edge till mitt kassa program och Edge gillar jag inte alls. Provade Chrome för några år sedan som påminner mer om Firefox men gick tillbaks rätt snart till Firefox.

Safari

1 gillning

Jag tror jag testat dom flesta webbläsarna. För mig är det bara Firefox jag trivs med. Chromium är väl nästa på listan som det ser ut idag.

@ChatterDuck Safari är säkert bra om man är i Apples ecosystem.

Jag kör Firefox i mina Apple produkter och kör PC när det kommer till datorer.

1 gillning

Tyvärr ska jag göra dig besviken min vän :wink: Firefox är bara Safari med ett Firefox skin i iOS.

Jag vet dock att dom får göra egna webbläsare i EU länderna. Har för mig i alla fall!

1 gillning

Då det ser rätt mörkt ut för Firefox, skulle inte användarna gå ihop och driva Firefox ihop?
Tor browser och Mullvad bygger ju på Firefox, de skulle kunna bidra?

Går Firefox under blir det mörkt för alla andra ja! Idag vet vi inte utgången av allt. Mycket har med vad som händer med Google och Chrome. Får Google inte hålla på med webbläsare på 5 år så kommer det bli mörkt för Chromium-baserade webbläsare också.

95% av all kod i Chromium är Googles kod.

Om det skulle funka med en rimlig årsavgift så är iallafall jag intresserad. Idag är det ju frivilligt med donationer, tyvärr har jag aldrig donerat. Jag killgissar att de flesta inte gör det men det skulle ju vara intressant att veta hur mycket de drar in på donationskontot.

Jag har donerat ja! Hela 500 spänn! Räkna dock inte ut det på min användning av Firefox på 20 år! Donerar du får du ett filmklipp skickat till dig som tack. Bara det vetdu!

1 gillning

Det här med donera är ganska skoj hur det fungerar. Som några vet är jag en stor användare av Linux och open source mjukvara.

Jag har följt KDE ett tag. Dom la till en doneringsknapp i 6.2 eller 6.3 av deras skrivbordsmiljö som bara kommer visa sig en gång om året. Tror dom 3-dubbla sina donationer förra månaden. Man ska aldrig underskatta människors vilja att ge. Vilket gör mig glad! :heart: