Champions League 2024/2025

hahahaha...
Men jag tycker faktiskt straffar är fel sätt att avsluta en match

Förlängning tills matchen är över.... inför varje förlänging ska man få 2 byten

Var det inte 2x15min förlängning? Golden goal formatet är rätt kass egentligen, väldigt stor risk för skador på övertrötta spelare etc.

jo det var det.
Men tycker det ska fortsätta så. Straffar är fan inte ett bra sätt att avsluta en match. Har jag alltid tyckt även om man vinner.

EDIT: Eller kanske fria rullande byten i förlängningen?...

Fast det är ju lika mycket lotteri åt båda håll. Även om England inte är särskilt bra på det generellt. Tycker att det är okej, är man neutral, så är det extremt spännande att titta på. Hade jag velat att United åkte ur på straffar? Nej, men jag hade blivit lika besviken om de åkte på ett sent baklängesmål i förlängningen. Så jag tycker straffar är ett vettigt sätt att skilja två lag som inte kan skiljas under ordinarie tid.

Vi tycker alla olika.
Tycker personligen det är lite felvisande när tex Salah stiger i mållistan...och de ända mål han gör nuförtiden är straffar.
Tycker det är skit tråkigt när man vinner en match 1-0 och det var en straff.
Förstår straffar måste finnas på ett eller annat sätt....men...man får ändå tycker det är tråkigt

Svårt det där med hur kuppmatcher ska avslutas vid lika. Det blir ju också ogörligt om en match bara pågår och pågår. Tror tyvärr att straffar är ett nödvändigt ont.

1 gillning

Man får göra som Japansk Baseball... slutar det oavgjort så spelas matchen om vid senare tillfälle :slight_smile:

Står real mot pressen idag då? Började ju lite halvtrist med mål i första minuten för atleti

Spännande match. Jag kom in i matchen just innan straffen.

Lite trist att atleti bara parkerar bussen dock.

Inte bara...

Såja :ok_hand:

1 gillning

Hade ju gärna sett en annan segrare... Men spännande straffläggning. Och vilken match vi har att se fram mot, RM mot Arsenal. Vem ska jag hålla på då? Jag brukar hålla på Engelska lag och aldrig på RM. Men har lite svårt för Arteta i Arsenal. Och kanske lite att United är så långt från Arsenals läge i ligan...

Solklart Madrid. Jag vill se en final mellan FC Bayern och Madrid. Där spelar det inte så stor roll hur det slutar, gillar båda lagen. Tycker även det skulle vara kul om PSG gick långt.

PSG..? :nauseated_face: Detta köpelag?

1 gillning