CES 2025: Sony visar upp koncept där vi kan skjuta, lukta och se i spel

Från sajten:

Spelutvecklingen går framåt i en rasande takt, och nästa koncept från Sony låter oss inte bara se och skjuta, utan även lukta i våra spel – frågan är om vi verkligen vill det?

På CES visade Sony upp en rätt imponerande demo där spelare kliver in i en stor kub med högupplösta skärmar som visar spelvärlden. Med ett plastvapen i handen kastas spelaren in i den mörka världen från The Last of Us. Det är inte bara obehagligt att spela med dånande högtalare och en känsla av att vara på plats i spelet – spelarna känner också dofterna från de svampinfekterade människorna.

Tekniken är svindyr och det lär dröja många år innan vi ser detta i större utsträckning, men det är riktigt häftigt. Vill du se hur spelarna reagerade så kan du ta en titt på videon i toppen av artikeln.

Jag får Polyestervibbar från 80 talet :blush:

1 gillning

Jag tänkte direkt på när jag var på Disney Land när jag var yngre och vi såg "Älskling jag krympte publiken". Då var det förvisso inte dofter men blåstes luft och vatten och annat på än under filmen. Var ballt!

1 gillning

Ja det var effektivt. Är det inte den det droppar vatten från taket när hunden nyser :blush:

Exakt så!

1 gillning