Carplay strular

Plötsligt så kan jag inte koppla upp iPhone 8+ mot bilen Carplay (golf 2017). Telefonen har senaste uppdatering och jag har startat om telefonen. Använder samma Apple originalkabel som jag alltid använt. Ibland får jag upp följande felmeddelande på telefonen ibland inte :man_shrugging:t2:

Någon som har någon idé om vad detta kan bero på ?

Men du har väl provat byta kabel? Tvättat lightning-porten?

Prövade att dra ur den och sätta dit den igen. Kabeln sitter alltid i. Jäkligt bökigt att sätta dit den på den bilen så den har blivit dedicerad till bilen.

Men jag skall testa att ta bort den och ge den en dusch med elektroniktvätt :+1:

1 gillning

Hade testat att böja ut ett gem och pilla ut ludd från porten, brukar bli en del där.

Funkar inte det så hade jag testat samma kabel med annan telefon och därefter hade jag bytt sladd. Då har man uteslutit problem från din sida, kvarstår det då är det nog fel på huvudenheten.

Gem? Metall i porten?

Hade du sagt tandpetare så hade jag mått bättre

3 gillningar

Förstår hur du tänker, men jag har alltid använt gem och aldrig haft problem med det.

Edit: Inte bara jag

Har du testat att ”glömma” bilen under inställningar?

bild

bild

Får titta på det. Men gäller det även carplay via kabel?

Japp. Vår bil har även en ”glöm telefon” inställning som jag tror gör samma sak som om man ”glömmer bilen” i telefonen.