Carlsberg lanserar den alkoholfria ölen Hoppy Lager

Från sajten:
image

Carlsberg visar idag upp en ny alkoholfri öl som de kallar Hoppy Lager och den ska vara sprängdfylld med smak av humle.

Att ta en iskall öl till maten en varm sommardag är smått fantastiskt och antalet alkoholfria öl som dykt upp på marknaden de senare åren har ökat markant. När dessa först kom så var många sorter i ärlighetens namn väldigt blaskiga och inte så roliga att dricka. Men idag finns det många fina alternativ för dig som vill avnjuta en öl som inte innehåller någon alkohol. Carlsberg visar idag upp sin kommande öl Hoppy Lager som ska ha en tydlig smak av humle med en balanserad beska.

Under de senaste åren har den alkoholfria ölförsäljningen exploderat – för knappt tio år sedan drack svenskarna fem miljoner liter alkoholfri öl om året, nu är den totala konsumtionen uppe i över 20 miljoner liter. Allting började med Carlsberg Alcohol Free som fortfarande är svenskarnas alkoholfria favoritöl med en marknadsandel på 25 procent, säger Peter Hammarstedt, vd för Carlsberg Sverige.

Hoppy Lager är helt alkoholfri och kommer dyka upp i butiker den 15 april. En flaska på 33 centiliter har ett rekommenderat pris på 11 kronor.

Via pressmeddelande

1 gillning

Testade denna nu när jag kom hem och den var faktiskt riktigt smakrik och god. Helt klart över godkänt för en alkoholfri bärs.

3 gillningar

Det blir att köpa och testa, det kan iaf inte bli värre än Carlsberg Alcohol Free, den är bedrövlig.

Kommer från en som inte dricker alkohol.

Gillar inte heller den vanliga, men denna var full av smak så helt klart godkänd!

2 gillningar

Låter lovande.

Var har ni hittat den med tanke på att det står att säljstart är imorgon?

Fick hem en testflaska igår kväll!

1 gillning

Tänk om de hade kunnat släppa en mörk öl också och inte bara det bleka vattnet…

Rekommenderar Guinness 0.0.

3 gillningar

+1 på den! Tycker den är riktigt bra faktiskt!

1 gillning

Hur är den jämfört med en vanlig Guiness? Den vanliga är ju rätt blaskig.

Den är inte lika bra som en vanlig men den är bra i segmentet alkoholfria mörka öl.

1 gillning

Det är ju tyvärr ett väldigt litet segment. Drack en menlös Guiness 0.0 förra veckan men jag tycker ju att en vanlig Guiness är helt meningslös, något man kan ha som vätskeersättnig på Göteborgs-varvet. Föredrar en tjock mörk porter som man kan skära i med kniv. Men kommer nog inte orka cykla över älven till ett bolag som har de andra i lager att testa, så det blir någon härlig alkoholstark mörk skönhet till ikväll :slight_smile:

Tillägg: En Carnegie Porter 3,5% kan ju funka som nästan alkoholfritt alternativ, hämtas i närmaste Willys.

3,5% och du klassar det som alkoholfri? :joy:

Nja, 3,5% ifrån :blush:

Brukar de säljas i matbutikerna?

Ja, jag har köpt den i flera Ica-butiker.

1 gillning

Skrev ju nästan... Och 3,5 är närmre noll än vad det är nio eller mer i vissa imperal stout. :slight_smile:

Jo, rent matematiskt har du ju rätt :blush:

Men de flesta som köper alkoholfritt gör väl det för att det ska vara fritt från alkohol och då ör det väl typ svart eller vitt, antingen är där alkohol eller så är där inte det. Vill kunde inte ha ”lite”, lika lite som ”mycket” :blush:

Du har rätt, det kan bara vara svart eller vitt. Och det är ont om alkoholfritt svart öl. Nu ska jag sluta spamma denna tråd som ju är om ett vitt öl... :smiley: Skål och trevlig helg!

1 gillning

Inte helt svart och vitt, upp till 0,5% räknas ju som alkoholfritt.

Inte om du frågar mig :blush: Men sjukligt nog om man frågar reglerna i Sverige, det har du rätt i.

Antingen är det alkohol i eller så är det alkoholFRITT. Det är per definition inte möjligt att vara fri från en ingrediens om sagda ingrediens existerar i produkten :blush:

1 gillning