Buffy kommer tillbaka

1 gillning

Jag gillade Buffy Back in the Day och hade alla säsonger på DVD. Även filmen! Nuförtiden ligger dom som filer och samlar damm. Många år sedan jag såg Buffy nu.

Tror dock inte jag skulle orka med mera av Buffy idag. Men blir det bra så kanske! Däremot om det kom en ny säsong av Joss Whedon's Firefly. Det är riktiga grejer det!

Edit:

På tal om Joss Whedon, så finns filmen Serenity (2005) på Primevideo att se. Har ju med Firefly att göra.

Riktigt bra film om man inte sett innan, eller länge sedan och vill se igen.

Kollade igenom alla sju säsongerna för typ tio år sen. Det är ju en rätt speciell serie som hela tiden balanserar mellan humor och action, svårt att få till tonen i en reboot tror jag.

Men den fungerar som sista avsnittet i serien så det gäller ju att en sätt serien innan.

1 gillning

Jag tror också det blir svårt att få till. Möjligt om man inte sett Buffy innan det kan fungera.

1 gillning

Buffy hade ju hela tiden Joss Whedons röst, då han var skapare och skrev och regisserade flera nyckelavsnitt och satte tonen för hela serien. Så Buffy utan Whedon tror jag inte på och det lär ju inte hända då han blev canceld för några år sedan.
För övrigt är avsnittet The Body från säsong 5 något av det bästa som gjorts för tv.

2 gillningar

Tror jag lägger S04E10 Hush som ett av mina favoritavsnitt.

Hush är fantastiskt men känns lite som en gimmick. Då håller jag säsong fyras säsongsavslutning ”Restless” högre.

Att se Serenity utan att ha sett Firefly innebär att man får sitt popkulturella kort indraget i minst tio år och det enda man får se är Beck-filmer.

1 gillning

Kanske börjar bli läge att gå igenom Buffy igen. Jag minns bara bitar av alla säsonger och börjar blanda dom i minnet.

Jag håller dock på med serien 24 just nu så får vänta ett tag. Men efter om inget händer så kanske det blir lite Buffy!

1 gillning