Tyvärr är de ett måste just nu, dålig ekonomi på bolaget, få patreons och vi måste få in lite pengar så vi kan ha driften igång.
Slutade ju vara patreon för att reklamen i Bubblan började visas fastän man var patreon. Nu är det 1Blocker i stället, vilket borde vara sämre.
Går lite hand i hand tyvärr, kostar pengar att utveckla och får vi inga pengar så står det still.
Snart köper @Anders_Malmgren upp Bubblan och hämnas på oss alla.
Bara att plocka från de välmående bolagen.
Så vad kan vi göra för att hjälpa bubblan? En engångsinsamling eller är det bara Patreon som gäller?
Jag klev upp till ++ i alla fall
@Jite Något nytt om scrollbuggen? Dryyyygt.
Det är något som ligger i discourse, dvs, något jag inte har kontroll över i nuläget.
Jag har inte hittat mycket information om det på discourse forum, och då det bara verkar gälla vissa browsers så kan det vara låg-prio för dem. Men ska försöka skriva ihop något utifrån den info jag har här i tråden och rapportera det som en bugg.
Gäller ett par miljarder iOS-användare bara, skriv det.
Som använder safari. Det händer inte i appen va?
Safari för mig.
Kan ni testa och se om samma sak händer här: https://meta.discourse.org/
Som ej inloggad hoppade den inte.
Valfri webbläsare på iOS då alla använder samma renderingsmotor (från Safari).
När jag testar med min iphone på discourse forum så får jag samma problem som ni beskriver. Så med väldigt hög säkerhet ligger det i discourse (och är inte fixat än).
Ska försöka skriva ihop en bra beskrivning av problemet och posta en buggrapport asap.
Om du scrollar lite för långt förbi sista posten i en tråd och går tillbaka så har den scrollat långt ner på föregående sida.
Scrollar man lite uppåt vid sista posten och går bakåt scrollar inte weläsaren nedåt.
Som Patreon skall du inte få annonser. Är det inte så @Jite ?
Det ändrades tidigare i år någon gång så att man får annonser fastän man är patreon. Det var då jag sa upp patreon.
Inte på forumet nej, om man får det så får man gärna säga till så ska jag undersöka, men det är åtminstone inställt på att inte visa för patreons!