Bubblans driftinfotråd

Men…

Nu har jag inga olästa ”Nya” eller olästa ”Olästa” men trots det visas ”Olästa” i listan men inte ”Nya”.

Har också reagerat på nya menyn. Verkar inte dyka upp för mig.

Funkar för mig

Efter Bubblans uppdatering häromdagen så blir min iPhone varm när jag är här inne och läser.

Det är för att man uppgraderade till Winter edition. :grin:

2 gillningar

Det går hett till här.

Nej, men det är inget jag märkt faktiskt.

Samma här och har varit så länge (en bugg sedan 1-2 år tillbaka). Men bara tvinga omstart på appen så löser det sig för en vecka eller så tills det återkommer...

Har en känsla om att det uppstår när man lämnar appen inne i en tråd men har inga bevis för detta.

Men du har ju de facto olästa i ”Nya” och i ”Olästa” så jämförelsen haltar.

ok, läste lite snabbt så missförstod problemet. Mer så hemskt mycket om ursäkt

Inget att be om ursäkt för, vi läser alla fel ibland :blush:

Tjena @Jite - Skulle hälsa från @Esse då jag ställde frågan ursprungligen till honom. Jag kollar själv på Discourse för ett community jag roddar och undrar lite hur mycket meck det är att sätta upp ett Discourse själv.

Hur kör ni hostingen idag? På VPS med hur mycket ram och lagring? Krävs det mycket tid för att rodda det hela?

Om det är privata grejer så ber jag om ursäkt på förhand. Bra jobbat hittills. Älskar forat och har följt det ett tag men inte vågat regga mig förrän nu :slight_smile:

@Jite Kan man inte köra in så forumet stödjer passkeys?

Mvh

Det gör den. Men bara som tvåstegs-verifering.

Jag kör 2fa nu till forumet. Men hur menar du passkeys stödjs?

Passkeys som 1fa finns som en experimentell feature, jag känner att jag inte vill låsa upp den i nuläget före den är färdigtestad av discourse teamet och släppt "på riktigt" iom att det är en rätt så... säkerhetesrelaterad sak!

Men det bör dyka upp inom inte så speciellt lång framtid (gick in som experimentell för 2 veckor sedan ungefär) och så fort den är redo så kommer jag aktivera det :slight_smile:

Passkey är i princip en 2fa process men där man använder det som 1fa. Så du skippar bara första steget och loggar in direkt med din 2fa device.

Hej @marcuslindblad! Ska jag vara helt ärlig så är det en hel del meck (framförallt när det är dags att uppgradera mjukvaran). Om du inte har ett väldigt stort forum så skulle jag nästan föreslå att titta på någon av dom managed hosting lösningar som finns (dom är relativt billiga upp till en viss nivå).
Skicka gärna ett PM om det är så att ni ändå är sugna på att köra self-hosted så kan jag ge lite mer info om vår nuvarande setup :slight_smile:

1 gillning

Ja exakt.

Tack för svar. Väntar med spänning. :slight_smile:

Kör du Discourse?
Jag gör det och inga problem, iPhone 15 PRO max.

Safari (iOS 17.1). Det borde jag ha lagt till.

Det är bara här i bubblan telefonen blir varm.