Bubblans driftinfotråd

99 i 99mac står för 99 % upptid och nu har de varit uppe för länge så de måste kompensera lite. :wink:

2 gillningar

Gomorrn!

Försov mig idag, självklart ska hela världen börja brinna då!! ;D
Har tagit hand om problemet nu!

4 gillningar

Är det bara jag eller upplever ni alla att siten, oavsett artikel/tråd man öppnar, svarar väldigt långsamt?

För mig tar det tre-fyra gånger så lång tid som det gjort tidigare. Detta har jag upplevt under kanske de senaste två veckorna, osäker på tidsrymden.

Detta sker oavsett om jag använder mobilnätet (Telia LTE, oavsett plats jag befinner mig på) eller via Wi-Fi och tråd hemma (via BBB).

1 gillning

Jag upplevde det en stund på förmiddagen idag. Annars så har jag inte märkt något.

Upplever samma sak (just nu).

1 gillning

Inga problem här. Just nu Comhem anslutning.

Det känns inte som det skulle vara en grej för bara mig då det sker oavsett anslutning och oavsett enhet (Mac, iPad och iPhone).

Upplevde också att det gick otroligt slött tidigare idag.

Tror anledningen är att dom kör sidan på en VPS med för lite CPU. Rätt eller fel @Jite ?

1 gillning

När jag försökte forstora en bild idag i BRAVE så kändes det lite som när man väntade på porrbilderna att ladda på 56k modem…

1 gillning

Hur känns det? :joy::joy:

Håller med.

Gamla inlägg saknar fortfarande bilderna noterar jag också.

2 gillningar

Mycket skumt just nu. Gamla bilder saknas, nya bilder kommer upp i mindre storlek än den postade, tar lite tid för en ny post då det står sparar en liten stund innan den kommer upp, notiserna kommer inte heller. @Jite vi behöver lite hokus pokus från din sida. :joy::joy::joy:

Jag fick notiser någon timme senare i dag när @bjorsi svarat på mitt inlägg.

Han tog kanske med den ut i spåret. :joy::joy:

1 gillning

Eller så spolades den bort i regnet.

Detta beror nog på att forumet håller på att återställa alla gamla bilder.

Rör sig inte notiser långsammare i vatten?

1 gillning

Hej alla!

@Esse har rätt i att det har med bilderna att göra, servern jobbar på för fulla krafter och jag känner att det iom tiden det tog att få discourse att förstå att den skulle GÖRA NÅGOT åt de saknade bilderna så vågar jag inte ändra minne/cpu.

Om det pågår för länge så får vi försöka skala upp servern lite och se ifall vi kan flytta över lite av våra sidekiq runners till andra servrar, men just nu, så får vi vänta och se lite.

Hoppas att det inte stör för mycket (eller framförallt för länge!).

2 gillningar

Inga problem @Jite .

Nu vet vi orsaken så då är det lugnt, det var det enda jag ville få reda på :grinning::+1:t2:

3 gillningar