Bubblans driftinfotråd

Discourse appen

Länken är värdelös: Felsöka problem med videostreaming - Dator - YouTube Hjälp

Alltid Safari.

Alltid Safari på iOS.

Yes, håller helt klart med, hehe.

Jag gissar på att safari fått någon uppdatering (alla browsers på iOS är i grunden safari med lite olika gränssnitt) som gör att den inte kan spela upp youtube filmer embeddade på det sättet som den ska.
Discourse appen är i sin tur även den i princip bara en “wrapper” runt webläsaren, så om det är en safari issue, så borde den då alltså även vara med i discourse appen.

Jag ska kika och se ifall det är något som rapporterats och ifall det finns någon lösning i nuläget!

Testade att spela upp inbäddade Youtube-videor på kottke.org utan problem. Kan ha varit något som uppstod när Bubblan uppdaterades till ny version?

Testar att uppdatera forumet till senaste versionen, kanske hjälper!

2 gillningar

@Jite Vad har hänt med ”Senaste”? Den stämmer inte överens med färgtemat på alla andra menyer i bubblan längre.

Konstig bugg nyss, skulle ladda upp en bild i en tråd och markerade bilden jag skulle ha. Men filbläddraren valde ALLA bilder i mitt bibliotek, fick döda appen och öppna utkastet på datorn för att kunna ta bort det (iOS/Chrome).

Undrar om bubblan pallat med ~5k bilder på en gång? :thinking::joy:

Glöm inte att det är ett familjeforum så det kan vara läge att katalogisera dina bilder. :grinning::grinning::grinning:

Är det DO som har problem eller har mitt jobb börjat blockera bilder från siten? :thinking:

Det är nog lokalt hos dig dessvärre.

Det är The Great Firewall of Markaryd. :wink:

Fan…

Prova med webbläsaren TOR Browser. Jag kör den på jobbet för lite privatsurf emellanåt. Dock funkar inte vissa sidor alls, då webbmakarna tycker man verkar vara en skum rackare. :laughing:

1 gillning

Blir så när man snålar på surfen. :joy::joy:

Till den som det berör:

När tror ni att vi kan få slippa att detta ständigt upprepas?

Det där är väl 99mac?

Det försvinner garanterat när de blir Macradion.

Ping: @Marcus_Attefors

Korrekt men då mig veterligen Teknikveckan driver både bubblan och 99mac så tänkte jag att jag kunde lägga det här och nå berörda.