Bubblans driftinfotråd

Hur lång tid brukar detta ta? Antar (kanske helt felaktigt) att man ska logga in på Bubblan med Patreon?

Här fungerade det automatiskt utan att byta inloggningssätt. Gissar att det går på mailadressen.

1 gillning

Mitt första antagande var att det fungerade så, men reggade Patreon med en annan mailadress :laughing: Så ändrade mail på Bubblan till samma för att se om det hände nåt, men reklamen var fortfarande kvar. Därför provade jag att logga in med Patreon. Reklamen kvarstår dock oavsett inloggningssätt. Valde $4-tieren.

Det brukar ta minst några timmar.

1 gillning

Tack, då får jag väl gå ut i solskenet en stund så länge :grin:

1 gillning

@Esse När inlägg flyttas kan de bli malplacerade då den nya tråden får sin flyttmärkning på inlägget innan det efterföljande inlägget. Om du kollar det från mig du flyttade till Polemik-tråden så ser det ut som jag svarar på Jonna Sima-inlägget i den tråden. Går det att få flyttmarkeringen före det flyttade inlägget istället?

Jag har upplevt det här på flera flyttade inlägg från andra som gör det obegripligt att förstå vad som syftas på utan detektivarbete. Blir dåligt läsflyt helt enkelt.

My 2 cents. :thinking:

Jag har också märkt det - gäller särskilt när trådar med varierande datum sammanfogas och det därmed hoppas hej Billy i datumen.

Vet inte om det går att lösa @Jite ?

1 gillning

Nu när jag flyttade era inlägg så hamnade länken mellan dem. Håller med om att det skulle vara bättre om den hamnade i eller ovanför inlägget av @LarsEinarsson.

1 gillning

Toppen, då har vi samma uppfattning. Då får vi se om det enkelt tekniskt kan åtgärdas.

Var det du som flyttade förresten? Såg ut som det var Esse. (Eller du kanske menar dagens flytt?)

Då: Esse
I dag: jag

1 gillning

Väldigt osäker på att det är något vi har större möjlighet att styra över, det är en funktion som finns i discourse och för att ändra det så hade jag nog behövt gå in och bråka med discourse källkod, vilket jag helst undviker! :slight_smile:

Ska kika runt lite och se ifall det finns någon annan lösning!

1 gillning

Håller just nu på att baka om alla poster för att uppdatera tidigare bild-länkar till den nya CDN’en, så en del bilder syns inte i nuläget (bör inte störa nya bilder), bör vara klart inom kort!

2 gillningar

Jag lyckas inte växla till mörkt läge på bubblan längre. Vet inte när det slutade fungera då jag sällan använder mörkt läge.

Funkar här med mörkt läge.

Ser ut som att det är ett fel i menyn. Det finns en uppdaterad variant som nämner det, så ska uppdatera den komponenten nu och se ifall det hjälper! :slight_smile:

Upptäckte att den här tråden saknar bilder helt. Kanske är kopplat till CDN-bytet?

1 gillning

Japp, verkar fungera för mig nu, tack för rapporten! :slight_smile:

1 gillning

Hej!

Ja, vi har fortfarande ~1000 bakgrundsjobb som körs, när dom är klara så kommer jag gå genom bilderna i databasen och se ifall något fortfarande bråkar och hantera det.

Förhoppningsvis ska det gå rätt fort, hoppas det inte stör för mycket!

Sedär, någon som hann före! :slight_smile: Men ska det vara löst nu alltså @Jite?

1 gillning

Jag kommer behöva gå igenom lite saker i databasen som blivit galet vid flytten, men bör vara löst under dagen.
Ledsen att det blev mer störande än tänkt!