Bubblans driftinfotråd

Här tycker jag, hittills iaf, att bildhanteringen har funkat kanon.

På 99mac däremot, där är det värdelöst. Dels inget stöd för uppladdning som här utan endast att länka eller bifoga maximalt 1 MB stora :frowning:

2 gillningar

Hemskt är det på 99 med att ladda upp bilder!

Som fasen…går det inte att göra något åt det där?

Byta plattform :slight_smile: Vi sparar på så förhoppningsvis kan vi modernisera inom en snar framtid :slight_smile:

3 gillningar

Håller med till 100 %.

Hur gjorde du för att ladda upp skärmdumparna? Mina är för stora för forumet 🤷🏼

Inget speciellt.:man_shrugging:

Orutinerat att inte vänta till 9:41 innan man tar en skärmbild. :wink:

Du har för tunga appar på hemskärmen.

(Postar du från Safari eller via en app?)

Mina skärmdumpar är över 10 mb, postar via discourse appen

Bubblan i Safari kanske komprimerar bilder som laddas upp eftersom @Hakan_Ander:s och @RolexJocke:s bilder är under 500 KB/bild.

Samma fel där…

Undrar också vad du kör för bakgrundsbild egentligen. En screenshot av min homescreen blir ca 5 MB.

Detta är min bakgrundsbild som är 3,5 mb 🤷🏼

Ok, inte ens tillräckligt högupplöst för att kunna vara 1:1 mot din skärms upplösning. Då vet jag inte hur dina screenshots kan bli 10 MB.

Kan det ha något att göra med att du kör beta?

För att skapa lite perspektiv på tillvaron, när foton laddas upp och komprimeras serverside så landar de på mellan 40 och 70 kilobyte :slight_smile:

Det är ni som är bortskämda här med bubblan men fatta vad det kostar i lagringsutrymme efter ett tag :slight_smile:

Det krävs fler patreons innan vi får ”Posta era RAW-foton”-tråden? :wink:

1 gillning

Äh, är det något som är billigt så är det lagringsutrymme :slight_smile:

Både bandbredd och lagringsutrymme är billigt men sedan kommer Severyd med sina hundfoton och kompenserar uppåt!